Jump to content

Boeing Company kjøper C-Map


Skipper Worse

Recommended Posts

Plukket dette opp annetsteds:

 

SEATTLE – The Boeing Company (NYSE: BA) has reached an agreement to acquire C-Map, a provider of digital maritime cartography, data services and other navigational information, the company reported in a statement Friday. Terms of the transaction are not being disclosed.

 

C-Map will become a part of Jeppesen's marine division, a wholly-owned subsidiary of Boeing Commercial Aviation Services.

 

"C-Map's broad portfolio of cartography and data services, along with its key relationships with hydrographic offices, OEMs and customers, will accelerate Jeppesen's expansion in the marine information services market," said Lou Mancini, vice president and general manager of Commercial Aviation Services.

 

"C-Map complements Jeppesen's strategic direction," said Mark Van Tine, Jeppesen president and chief operating officer. "It blends well with our existing marine initiatives, and complements our long-standing competencies as an information solutions provider. Together with C-Map, Jeppesen will extend to the marine market a broad range of competencies we have developed and executed upon over the last 72 years – delivering mission-critical operational information to people who depend on it.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

For de som ikke er kjent innenfor luftfarten, driver Jeppesen bl. a. med kartografi og informasjon om flyplasser i tillegg til en rekke andre ting som utarbeidelse og oppdatering av flymanualer, produksjon og salg av diverse luftfartshåndbøker og luftfartseffekter etc. Når det gjelder oppdatering av flyplassinformasjon har Jeppesen innenfor luftfarten omtrent samme funksjon på verdenbasis som EfS har når det gjelder oppdatering og endringer i norske sjøkart.

Link to post
Share on other sites

Alle mine flykart er fra Jeppessen, og kartet i GPS'en er også fra de.

Det er gledelig at en så stor og seriøs aktør satser innenfor dette området. Da blir det blir mye snacks til fritidsbåtene etterhvert.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Det skal du ikke være for sikker på. Jeg har mine tvil om fritidsbåter vil være noe stort satsningsområde for Jeppesen.

 

Uten at jeg vet det helt sikkert, vil jeg tro at:

For Jeppessen er pilotene i småfly et satsingsområde, som de tjener gode penger på.

Jeg vil anta at det er flere som bruker fritidsbåter enn småfly, og at det derigjennom er kommersielt interessant.

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...