Jump to content

Risør dyrt... iallfall krabber!


paxo

Recommended Posts

Vi kom innom Risør på vei mot Grimstad uken før trebåtfestivalen.

Fylte bensin og tenkte på å kjøpe krabber samme sted.

1stk. kokt hel krabbe kr.125,-!! Spurte for sikkerhetsskyld to

ganger og pekte på krabben. Joda 125,-

Senere kjøpte vi i Pollen i Arendal for 25,-

I Sannidal om lørdagen kostet dem 50,- pr kg. (ca, tre stk.)

 

http://www.austagderblad.no/lokale_nyheter...icle2252421.ece

Link to post
Share on other sites

125 kroner jo nesten det samme som forlanges for den sorte utgaven som blir rød... med lovlig fangst etter 1.oktober tror eg..

 

Et par krabbeteiner og et par makrell og vips så er krabbene gratis... Noe skal man jo bruke makrellen til osgå.. :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

125 kr for en krabbe? Du mener vel for et fyllt krabbeskjell eller?

 

Er dette jengs pris er det jo bare å skifte beite. Selger jeg en håndfull om dagen av disse vil jeg jo tjene langt bedre enn jobben jeg er i etter lengre utdannelse.

 

Trodde liksom 8 til 12 kr var det man pleide betale?

Link to post
Share on other sites

Typisk tysk. De klager alltid over ølprisen i Norge, men har alltid med seg øl (og det meste andre de trenger) i bobilen. Disse kommer ikke til Norge for å kjøpe øl, men for å benytte seg av fri natur og alt som er gratis tilgjengelig i Norge. Fryser fisk og tar med hjem for salg.

 

Det var utblåsingen. Så vil jeg også nevne at jeg stort sett treffer tyske mønsterturister når jeg går i fjellet. Flinke til å ta vare på natur og miljø og stort sett veldig hyggelige mennesker.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...