Harryt Startet 24.August.2006 Link til dette innlegget Startet 24.August.2006 Hallo. Tenkte å inspisere og rengjøre varmeveksleren i min Perkins 4108. Hva skal man bruke for dette? Noe kjemi eller er det bare å vaske og stikke opp hullene? Hvordan får jeg frigjort den? PS. Har søkt i forum uten å finne gode svar. Mvh HarryT Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.August.2006 Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 er det denne typen kjøler du har ?? dette er på min Perkins 4.107 jeg brukte pulver til oppvaskmaskin ble gullene rent etter noen timer i denne blandingen bruk godt varm vann .. spyl godt etterpå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Harryt Svart 24.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 Ser ganske likt ut ja. Skrudde du ut selve innsatsen før du vaska, eller fylte du bare vaskevann i selve tanken? Er vel mulig å ta ut innmaten slik at man kommer til på saltvannssiden? Harryt Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.August.2006 Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 (redigert) Viser ikke bildet saltvannsisden da? Er vel kanskje ferskvanns siden du tenker på? Det er helst saltvannsiden som blir dekket med et belegg inni rørerene for tilslutt å tette de omtrent helt igjen.... Er nok mest å hente her.... Men har du tilgang på O-ringene er det ingenting i veien for å demontere den helt og ta ut innsatsen. Har du oljekjøler, evt gearoljekjøler ville jeg kikket på den og..... Redigert 24.August.2006 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Harryt Svart 24.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 He he, scrolla litt bortover på bildet så nå skjønner jeg hva du snakker om ja. Takk for hjelpa..... HarryT Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2006 Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 Jeg har en 217 hk Perkins som ser lik den på bildet ut. Leverte den inn til Andersens Radiatorservice i Enebakkveien i Oslo. Betalte 600 kroner og fikk den tilbake dagen etter, gullende ren. Kjøleren min var ganske gjengrodd. Både utvendig og innvendig. Nå går Astor i god marsjfart med perfekt temperatur. Anbefales! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Harryt Svart 24.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2006 (redigert) Må jeg tappe av ferskvannet i hele systemet før jeg løsner selve tanken og åpner for inspeksjon/rengjøring? HarryT Redigert 24.August.2006 av Harryt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 det vannet som må ut forsvinner når du løsner tank slanger Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.