Jump to content

Et par innbytte alternativ


bjoris

Recommended Posts

Har noen forslag til innbytte båter jeg vurderer hvis mellomlegget er riktig:

 

Yamarin 7440 Big Catch, 2003 modell

Yamaha diesel, 165 hk, baugpropell etc. Ca pris kr. 600.000. Usikker på denne båten, men det er akkurat et slikt konsept vi ser for oss. Rask, rimelig og enkel å håndter og fortsatt mulig med en weekend tur i ny og ne...

 

Erfaringer/synspunkt på båt og motor mottas... Syns den ser veldig flat ut under og overbygget er jo ikke pent i forhold til Finnmaster 7600 og Flipper 787

 

Wiking 25, 2006 modell

Denne er nok ikke en båt vi vil beholde lenge, men den er pen og greit. Byttepris er ikke nevnt, men det kan bli for dyrt siden den er så ny og har masse utstyr.

 

Buster XXL 2005 modell, 100 hk Yamaha

Ikke det vi var på jakt etter, men vurderer å beholde den en stund hvis mellomlegget blir stort nok.

 

Synspunkter og tips om disse båten er jeg svært takknemlig for. Går helst for rent salg, men det er jo lettere dersom vi kan få til en bytte og mellomlegget er rett,...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Heil Olpi :flag:

 

Ja, det er den mest aktuelle, men det var dette med erfaringer og synspunkter på båten for de som måtte kjenne den. Har aldri sett den og det er mye tid som går med til å sjekke ut forskjellige konsepter. Vurderer jo også å ta innbytte for videre slag om mellomlegget blir rett. Det er da viktig å vite mest mulig om båtene så jeg ikke kjøper noe som blir vanskelig å bli kvitt...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hvis du funderer på Yamarin 7440 , så er kanskje Finnmaster 7050 også aktuell?

Har ingen førsehånds kjennskap til noen av dem , men syns den Finnmasteren så ganske lekker ut da jeg kikket på den. Imidlertid ble det lommeboka som bestemte , og da ble det en Yamarin 5940 istedet.

Bella 652 er også bygd på omtrent samme konseptet, men virket betraktelig trangere enn Finnmasteren.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Har en nabo som hadde Bella, den var veldig liten. Er jo litt redd plassen i Finnmasteren også er sådær. De ble iallefall svært positivt overrasket over plassen i Viksunden så da ble jo jeg litt skeptisk.

 

Vel, takk for tipset. Har også vurdere 7050, men syns 7600 er så mye tøffere. Vet du forresten noe om sjøegenskapene til Finnmasterene, det er jo samme skroget på disse to...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...