Jump to content

Valg av kalesjefarge

Astor

Recommended Posts

Mandag begynner salmakeren med ny kallesje til Astor. Den 11 år gamle begynner å vise at den har levd noen år.

Fruen og jeg har gått bryggelangs og sett på andre båter og valg av kallesjefarge.

Nå tyr jeg til Baatplassens medlemmer og ønsker synspunkter på dette med fargevalg.

Fargen i dag ser vi på vedlagte bilde. Ønske vårt er den mørke blå med hvite glidelåser og remmer. Glidelåsene blir skjult med overlapper utvendig. En ny kallsje koster noen kroner og vi ønsker å være sikre på valget.

Vi tror Astor blir mer moderne med en mørk blå kallesje.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg synes dere bør velge sort kalesje. Båten er jo sort og hvit fra før, og jeg tror sannelig aldri jeg har sett en båt med sort kalesje. Kan hende det er en god grunn til det, men det vil nok uansett se fint ut!!

Sort er siste motefarge på kallesjer. Tror det blir for hardt. Mulig at det bare er for nytt for oss. Ligger tre båter i havna med sort kallesje,

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har hatt orange,mørk blå og har nå beige kalesje. Beige er meget pent men den er utrolig skittsom og vanskelig å holde rein, men det virker betraktlig lysere inne i båten. Den orange var også med å på å lyse opp mens den blå medvirket til at båten virket mørk og dunkel under duken. Men jeg har allikevel blå kalesje øverst på ønskelisten min p.g.a at den er lettest å holde ren. Så når jeg bytter blir det til blå, men jeg vil kompensere med mest mulig vinduer.

Angående Nord West så tror jeg knapt at jeg har sett slike med blå kalesje, og en ren pen beige kalesje er kansje det som kler båten best? :flag:

Forstår ønsket om endring av kalesjefarge Astor.

Antar at du allerede har tatt i betraktning at en ting er hvorledes fargen oppfattes utenfra.

En annen ting er hvorledes mørke farge absorberer mye lys og gjør det mørkt innvendig.

Jeg anbefaler at du opprettholder noe av det gamle fargevalget, men med moderne tekstiler som forenkler vedlikeholdet.

Jeg hadde gått for den mørke blåe kallesjen... laget det til Stauden og den er flott.. Fargen heter Captain blue når stoffet er Markilux 37.... Navnet på fargen passer jo Astor bra også... :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Helly Hansen lager kalesjer i det lette "Hellytech" stoffet. Finnes i Marine blue (vi har det, og jeg tror det er det stoffet og fargen som Bitteliten har), samt Captains Blue som er mørkt, nesten sort. Kan anbefale Hellytech stoff sterkt. Har hatt det på to båter, veldig tett, veldig lett og bare å spyle av måkeskitt.

Si fra hvis du kommer innom Moss i Helgen Astor, jeg kan vise begge fargene i Hellytech stoff i båthavna vår.

Redigert av Svenning (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...