At-le Startet 26.August.2006 Link til dette innlegget Startet 26.August.2006 Hei. Er det noen kjenner Cummins Mercruiser? God motor, drev og tung? Cummins Mercruiser selger billig spare ca 120 000 kr mot Volvo Penta D-6 310 hk. Obs: skal ikke kjøpe motor, men vil gjerne å vite mer om motor! At-le Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.August.2006 Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 (redigert) Fin og bra motor så lenge de har fiksa de problemene som måtte være fra tidligere modeller, f.eks. min -98 modell 250 hk versjon som knakk veiva ES320 kan chippes til 370 hk og 750 Nm ! Den er en god del lettere enn D6, den veier vel 460 kg pluss drev. Jeg skal chippe min til 300 hk når jeg en gang får den sammen.... Redigert 26.August.2006 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
borre16610 Svart 26.August.2006 Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 Hei. Denne motoren veier 588 kg med Bravo 3, og har 306 hk på propellen. Det er en pumpedyse motor med turbo, wastegate og r en av få motorer som er godkjent på Bodensea i twinn inst. Ryker veldig lite, og bra skyv når tuboen lader. Bruker 71 L/t på WOT, men mye mindre om du drar av litt f.eks 19,8 l/t ved 2600 o/ min. Lett å komme til oljefilter og impeller, egen slage for å bytte olje. Dyr sink, eller greie priser og tilgang på deler. Flott lyd, og gunstig pris. Børre Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 en av få motorer som er godkjent på Bodensea i twinn inst.Hva betyr dette? Og evt hvorfor?Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
At-le Svart 27.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Denne motoren veier 588 kg med Bravo 3,Hei.Er det nok sterk bravo 3? Stern er sterkest drev enn alle forskjelliger Volvo Penta-Bravo-Alpha-mercruiser osv drev? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Hei. Er det nok sterk bravo 3? Stern er sterkest drev enn alle forskjelliger Volvo Penta-Bravo-Alpha-mercruiser osv drev? At-le Det er sterkt nok så lenge båten er lett nok Er båten tyngre enn en viss grense som går ett sted mellom 3 og 4 tonn så monter drevdusj, og vurder å koble eksosen utenom drevet så blir det ikke for varmt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
flipflap Svart 28.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2008 Ser at dette er en veldig gammel tråd. Men noen som vet om denne motoren har can-bus? Og om den bruker J1939 protokollen eller Nmea2000? Har tittet på de tekniske skjemanene, og er noe som heter engine ecm output, men virker ikke som det er can-bus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.