Jump to content

Vask av antisklibelegget. Hva kan lette arbeidet.

topa

Recommended Posts

I dag vasket jeg litt på båten. Det meste gikk greit , men skitten på antisklibelegget ble ikke reint. Jeg har søkt på forumet og ser det finnes mange råd. Men det har kanskje kommet noen nye erfaringer siden dette temaet var oppe sist. Har noen gode erfaringer med produkter som kan lette arbeidet. f.eks erfaring med Maritim 1101-45 deck cleaner.

Jeg har testet ut et stoff som heter "MARIN CLEAN".

Sprut på, la virke fra et par til 5 minutt, jobb litt med stoffet med en kost eller liknende, og vips......

Rent!

Testet dette ut på rimelig tøffe flekket på antisklibelegget i sommer. Jeg har testet ut mye forskjellig, men dette stoffet er det eneste som har imponert meg.

Jeg kjøpte spruteflaska på båtbutikken i Bekkjarvik senter. Kostet en liten hundrings, men vel verd pengene.

:flag:

J

Har også god erfaring med Hempel's Gelcoat cleaner. Har brukt den i flere år på forskjellige båter. Kan også anbefales langs vannlinjen hvor gelcoat ofte har en tendens til å bli gulaktig. Blir som ny etter en behandling med Gelcoat cleaneren. Husk og bruk anbefalt verneutstyr. Spyl godt og ofte. Ikke ta for store områder i slengen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...