topa Startet 26.August.2006 Link til dette innlegget Startet 26.August.2006 I dag vasket jeg litt på båten. Det meste gikk greit , men skitten på antisklibelegget ble ikke reint. Jeg har søkt på forumet og ser det finnes mange råd. Men det har kanskje kommet noen nye erfaringer siden dette temaet var oppe sist. Har noen gode erfaringer med produkter som kan lette arbeidet. f.eks erfaring med Maritim 1101-45 deck cleaner. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.August.2006 Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 Har du prøvd Autosol? Jeg brukte det på vanskelig skitt i trinnene til CBC-dekket, og det fungerte meget bra. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
topa Svart 26.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 Hvilken type Autosol brukte du . Clas Ohlson har Rubbing Autosol, Water line Autosol , Polerkrem Autosol 1 l. boksen ser slik ut. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.August.2006 Link til dette innlegget Svart 26.August.2006 Polerkrem. den du har på bildet. Funker også bra på skitne fendere. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
topa Svart 27.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Prøvde å vaske med Shell Felgrens, det funket også bra. spulte raskt med vann og vasket over med båtshampo. Usikker på om felgrens er bra for GC. Sitér dette innlegget Link to post
svaberget Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Jeg bruker Hugos. Den er super, men polerer etterpå for å gjøre det vannavvisende. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Kaller dere antiskli -belegget for skli-belegg når det er polert Sitér dette innlegget Link to post
Jaliza Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Jeg har testet ut et stoff som heter "MARIN CLEAN". Sprut på, la virke fra et par til 5 minutt, jobb litt med stoffet med en kost eller liknende, og vips...... Rent! Testet dette ut på rimelig tøffe flekket på antisklibelegget i sommer. Jeg har testet ut mye forskjellig, men dette stoffet er det eneste som har imponert meg. Jeg kjøpte spruteflaska på båtbutikken i Bekkjarvik senter. Kostet en liten hundrings, men vel verd pengene. J Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Skal se litt i butikken på Bekkjarvik senter i slutten av uken. Sitér dette innlegget Link to post
svaberget Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Se her: http://www.baat.aller.no/bu/hugos.html Sitér dette innlegget Link to post
Jaliza Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Problemet med HUGOS er at det er en skurekrem. Den lager riper, og de er ikke alltid like festlige. Har du fått riper en plass som er slett, setter det seg skitt der. Det var slik MARIN CLEAN var fantastisk. J Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Prøv Hempel`s Gelcoatcleaner! (Pulver på boks.) Det er det beste jeg noengang har brukt. Anbefales på det sterkeste! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Har også god erfaring med Hempel's Gelcoat cleaner. Har brukt den i flere år på forskjellige båter. Kan også anbefales langs vannlinjen hvor gelcoat ofte har en tendens til å bli gulaktig. Blir som ny etter en behandling med Gelcoat cleaneren. Husk og bruk anbefalt verneutstyr. Spyl godt og ofte. Ikke ta for store områder i slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.