Skipper Worse Startet 27.August.2006 Link til dette innlegget Startet 27.August.2006 Selv om disse steinknusermotorene for lengst er begynt å bli gamle, og av onde tunger betegnes som forhistoriske og utgått på dato; så sviver det flere av disse enn av de nymotens med overveldende effekt-uttak ... MEN det har seg altså slik at jeg ikke har kurvene for mine TAMD 60 C. Ikke finner jeg dem på nettet, heller. Og jeg skulle gjerne hatt dem, for å etterprøve eget bruk av maskinene. Så i håp om å kunne nyte godt av baatplassen.no's berømte kumulative fantastiske hukommelse og private arkiver, forespør jeg om noen har disse kurvene liggende noe sted. Fremleggelse/innleggelse i dok. arkivet premieres. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 TAMD 61 TAMD 63 leter etter lektvekteren din TAMD 60A TAMD 60B hva er forskjellen på B og C? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Forskjellen er dels alder dels ytelse dvs. rated output som er 255 hk for C-modellen. Momentet er selvsagt også en del høyere. Dimensjoner etc. er de samme, forskjellen er i turboen og dieselpumpen og muligens kammen. Jeg visste forresten om disse spec sheets'ene, jeg har jo letet rundt omkring en stund -- forbandet irriterende at ikke C-modellen er tilgjengelig sammen med de andre. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 27.August.2006 Link til dette innlegget Svart 27.August.2006 Send en mail til VP i Sverige. Ikke til VP Norge. Jeg har mailet et par ganger til VP Sverige og alltid fått svar. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 (redigert) du kan jo prøve å høre med sabb i bergen.... og innrømme at du er en angrende synder ;-) ... fra spøk til volvo. de lager vel vribare prop systemer til bruk på en mange typer motorer og det er vel ikke umulig at de har levert noen til "din" motor også og derav har kurvene for den. har sett noen båter i havna - motor ukjent men skulle ikke forundre meg om det kan ha vært noen volvoer og - med strålende blanke hypermoderne sabb vriprop og gir: http://www.sabb.no/CDA/ZonePg.aspx?parentzone=1&zone=37 gir vel betydlig bedre driftsøkonomi og i og med at motorene "alltid" kan arbeide på optimalt turtall. skulle ikke forundre meg om de utfører service/vedlikehold på slike motorer og. Redigert 28.August.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 på Boatdiesel.com finnes det et eget forum for Volvo:60,61,62,63 Series Jeg er trofast mot dette forumet - så jeg er ikke medlem og får ikke tilgang til emnene. En del av emnene har tittel som "heavy smoke" ol Tror det koster USD 25 for ett års medlemskap Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 Var lite med moment og finne på boatdiesel. Fin tilbakemelding: I have a boat with a pair of 1986 TAMD60C Volvo engines with over 7,000 hrs and still going strong! Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 Regner med at du muligens finner noe Her ...... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skipper Worse Svart 28.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 Kun brukerhåndbok og den har jeg. Det er mulig at effekt- og momentkurvene for disse motorene er Cosmic Top Secret siden motorene er bygget ihht. NATO spesifikasjon fra den kalde krigen. I tilfelle krig skulle alle båter med 60-motorer mobiliseres i røkleggingsskvadronen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Faxen Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 Skal sjekke verkstedmanualen jeg har i båten. Den gjelder både A,B og C. Faxen, som også røklegger. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2006 Link til dette innlegget Svart 28.August.2006 Det er mulig at effekt- og momentkurvene for disse motorene er Cosmic Top Secret siden motorene er bygget ihht. NATO spesifikasjon fra den kalde krigen. I tilfelle krig skulle alle båter med 60-motorer mobiliseres i røkleggingsskvadronen. Da inngår Christian Radich i mob flåten for den har TAMD 60C som hjelpemotor Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Kun brukerhåndbok og den har jeg. Det er mulig at effekt- og momentkurvene for disse motorene er Cosmic Top Secret siden motorene er bygget ihht. NATO spesifikasjon fra den kalde krigen. I tilfelle krig skulle alle båter med 60-motorer mobiliseres i røkleggingsskvadronen. Etter å ha beveget Kongen i Statsråd til å deklassifisere specs'ene for TAMD 60 C har jeg nå disse i hende. Kopi er sendt Ingar for innleggelse i dok. arkivet. Det er spooky nok dette med NATO-kravene; av kurvene ser jeg også at mitt instinkt/fingerspitzengefühl/flax eller muligens evne til å lytte til de søte små grønne, er right on the money mht. driftsturtall. Er ikke DET spooky, så vet ikke jeg ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ingar Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Den ligger nå i arkivet. Av en eller annen grunn er ikke C modellen lagt ut hos Volvo så da stemmer det sikkert at dette er noe veldig hemmelige greier.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Det er vel ikke noe værre enn at C klassen av disse motorene ved en feil ble sluppet på markedet og at de senere ikke vil vedkjenne seg dem Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Nåhh --- husk at dette er D-seriens oldefar!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Man må alltid krysse inn litt ulike gener for å få en bra rase. I motsetning til D serien går jo disse mer enn 100 timer uten datafeil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.