Jump to content

Størst mulig kjøleboks, best mulig toalett

lano2

Recommended Posts

Neimen lano2 da... skal du snakke i toalettet... Jeg har vært med å rope etter "elgen" nede i skåla, men det er heldivis mange år siden nå... i allefall om årasken var tørsteslukkende drikke... :lol:

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ingen problem det. Kjøp et romslig el.toalett bare pass du at du har plass til det. Dessuten må du regne med at det bruker litt mer vann = fyller septiken fortere. Eneste forskjell mot det du har hjemme er at du trykker på en elektrisk bryter i stedet for en utløsemekanisme.

jeg trodde du hadde verdens beste båt jeg helt uten svakheter. Kan du virkelig ha tatt så feil :confused:

Når jeg er på vannet og må :puke: så skjer det over le rekke. :rolleyes:

Det er noe dritt med disse dekkshusbåtene.... Blir så jæ... sjøsjuk av å sitte inne ..... og jeg undrer meg litt på hvorfor de monterer en håndpumpe-do på en så dyr båt ? :confused:

....eller så føler jeg meg litt syk nå, varm i panna, som må innrømme at båten ikke er perfekt ...

Ellers så har jeg også forbannet meg over at tuborg boksene sklir ned i bunnen av kjøleboksen når

vi seiler i ruskevær.....

Hvorfor kommer ikke disse båtene med en Tuborg-hylle i kjøleboksen ? :drink:

Gjør som meg kjøp en gammel båt som du kan innrede som du selv vil :cheers: drikker du mere vann slipper du og bli dårlig :crazy::cheers::cool:

Tror nok kjerringa hadde fått seg en god latter, hvis hun hadde sett dette innlegget. Jeg kan ikke engang slå inn en skrue med en hammer..... :eek: ...så innrede blir å henge opp plastblomster inne i båten... :lol:

Bruker el-do mye strøm ?? :confused:

Har du ikke dieselaggregat ombord? Og manuell dass? Og kjøleboks uten egen ølhylle? Nei jeg tror nok du er blitt lurt Lano.....du kan da vel ikke være bekjennt av å seile rundt i noe sånt? :lol::wink:

Dieselaggregatet bråkte så mye, så jeg gav det bort til en med Bavaria.

Ja, jeg er nok blitt lurt på den kjøleboksen. Pripps passer nede i hyllen, men Tuborg'en blir feil...

Det er noe dritt med disse manuelle dassene. Hver gang jeg har besøk av pene blondiner, så må jeg forklare de hvordan den dumme pumpen fungerer. ...litt flaut .... :boxing:

Redigert av lano2 (see edit history)

Lano 2: I en annen tråd var du opptatt av at båten din representerte den ideelle langturbåt. Nå kunne du tenkt deg mer komfort på dass og mere kjølekapasitet. En bra langtursseiler har etter mitt hode ikke elektrisk pumpe på toalettet, eller unødig stor kjøleboks. (førstnevnte fordi en elektrisk pumpe bruker strøm, går lettere i stykker og er mere krevende og reparere, sistnevnte fordi jo større kjøleboksen er, jo mere energi bruker den, og i mitt hode er det uansett fornuftig å kutte ut kjølinga på lenger strekk...) Kanskje er "Rigina af vindø" en ganske ideell langferdsbåt. Da er bare littfor fristende å spørre: Er du den ideelle eier av en slik båt?? :lol::lol::lol:

Baby Blake har oftast kallats för Rollsen.....

Som de fleste vet er Rollser dyre, snobbete og høyst upraktiske. Samme produsent har imidlertid et annet toalett, som tradisjonelt har vært langferdsseilernes favoritt:Posted Image

http://www.blakes-lavac-taylors.co.uk/lavac_zenith.htm

Dette toalettet fungerer etter vakuum metoden, og bruker en vanlig manuell lensepumpe for tømming. Man legger på lokket, og trekker et par ganger i hendelen på pumpa, og det er dett. Om kaptein eller mannskap ikke skulle være i stand til dette er de 1) enten for blond, eller 2) for animert, til å ha noe å gjøre i båt.

Redigert av Sofaseileren (see edit history)

Jeg har en elektrisk do. Den bruker ikke mye strøm, fordi den kjøres så kort tid av gangen. Men det var ikke så morsomt da dynamoen røyk i Karibia, og vi ikke hadde alternativ lading.. Nå har vi vindmølle og solceller så da går det uansett greit.

Hovedproblemet med en el-do er etter min mening at den bråker mer enn trivelig er.

Konklusjon:

Jeg har en langturbåt, men jeg er ikke selv klar for en slik tur. :cheers:

Evt. må kjerringa sykle så fort på ergometersykkelen at jeg får nok strøm til og spyle ned.

Og det værste: Jeg må lære meg å drikke varme Tuborg.... :drink:

Evt: Er det motorbåtmenneske jeg egentlig er ?? :confused: Masse strøm hele tida ?

• 4 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...