Jump to content

Varme til Voyager 705

ninus

Recommended Posts

Har en Wallas 1300 i min Yamarin 5940. Kompakt sak, grei å installere, men kan ikke si at driftssikkerheten har imponert meg.

Byttet glødetråd på den tidligere i sommer, så da hadde jeg varme på to turer inntil noe annet ga opp.. Har ikke hatt tid til å feilsøkt på den heller, kanskje en kveld til uka....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Vi har pleid å montere 2 kw varmer i disse båtene. Noe større enn det blir for mye. Har brukt litt forskjellige merker, men de fleste er kurrante. Mener å huske at Askeladen bruker webasto i denne båten. Det er en bra, men forholdsvis dyr varmer. Det finnes rimligere alternativer fra bl.a. mikuni, wallas og breeze. Plasseres i motorrom på styrbord side. Det mest vanlige er å montere en dyse i akterkøya, en ved førerposisjon og en dyse akterut, under stb. benk.

Ta kontakt hvis du er interessert i å få et tilbud på varmer ferdig montert (prisen ligger nærmere 10000 under det den koster montert fra forhandler/fabrikk)

Et billigere alternativ som Nidelv anbefalte oss på vår Nidelv 690 var defroster med ekstra sirkulasjonspumpe. DA får man defroster samt at sikulasjonspumpa sørger for at vannet sirkulerer etter at motoren er stoppet og sørger for varme i defrosteren så lenge du har varme i motoren (den holder seg jo varm en stund etter at den er slått av) tror dette kostet ca 12000 kroner for 3 år siden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...