Jump to content

Avgiftsfri diesel

Sandvik(a)

Recommended Posts

• 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Etter hvert forsvinner nok den avgiftsfrie dieselen til fritidsbåter for godt. Med de prisene man i dag ser på diesel ,og ikke minst de stigningene som er "lovet " fremover, så er jo pumpeprisen på autodiesel snart oppe i 15-16kr. literen. Og da tro at man vil få diesel til halve prisen til fritidsbåtbruk blir vel det samme som å tro på julenissen.

Og da tro at man vil få diesel til halve prisen til fritidsbåtbruk blir vel det samme som å tro på julenissen.

Når dette året er omme er det kun Finland og Norge igjen som har denne såkalte avgiftsfrie dieselen i EU/EØS området, og med press fra EU syns jeg det er mer en rart at den ikke er forsvunnet, men del er ikke lenge igjen nå...... :puke:

Håper jeg har kommet meg over på seil innen den tid! :sailing:

Når dette året er omme er det kun Finland og Norge igjen som har denne såkalte avgiftsfrie dieselen i EU/EØS området, og med press fra EU syns jeg det er mer en rart at den ikke er forsvunnet, men del er ikke lenge igjen nå...... :puke:

Håper jeg har kommet meg over på seil innen den tid! :sailing:

Kommer vel snart avgift på vind også :lol:

Satt ut båten idag og tuslet bort på en marina i Arendal. Fylte på 200 liter.... 9,60kr pr liter!!!! NIKRONEROGSEKSTIØRE!!

Dvs 2000kr med pølse og brus.

Syns bare det var drøyt, men ikke noe en kan gjøre med det.

Jeg fylte bensin i dag, korsvik, YX, 12.15 pr. liter... svei godt i lommeboka med full tank der ja :(

Fikk ikke en gang gratis pølse og brus enda jeg la igjen endel penger der.. :(

Men men.. blir jo masse positivt ut av det også da.. god helse, ro og fred i sjelen, gode turer rundt i området.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...