Sandvik(a) Startet 29.August.2006 Link til dette innlegget Startet 29.August.2006 Ser at vi flere steder kommer inn på avgifter for fritidsbåter. Nå har vi fått en microskopisk avgift til båtregister. Greit nok, men den vokser nok. Men er det noen der ute som har oversikt over hvor stor avgiften på "avgiftsfri diesel" er ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 29.August.2006 Link til dette innlegget Svart 29.August.2006 Men er det noen der ute som har oversikt over hvor stor avgiften på "avgiftsfri diesel" er ? Tja, om en drøy måned får vi nytt statsbudsjett med nye tall for dette, men kort sagt finnes det ikke avgiftsfri diesel. Det er bare en slurvete måte å beskrive diesel uten veiavgift. Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik(a) Svart 29.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2006 Noe trolig noe mere en slurv også. Det var vel en bensin stasjon som hadde påskrift på pumpa 76 % av bensin prisen er avgifter. Overført til differansen mellom våre to dieseltyper, tror jeg dieselmotor i båt bidrar med en slant. Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 29.August.2006 Link til dette innlegget Svart 29.August.2006 Ser at vi flere steder kommer inn på avgifter for fritidsbåter. Nå har vi fått en microskopisk avgift til båtregister. Greit nok, men den vokser nok. Men er det noen der ute som har oversikt over hvor stor avgiften på "avgiftsfri diesel" er ? Pr. dags dato er avgiften 102,1 øre + mva pr.ltr. Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik(a) Svart 9.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Ja, nå kom jo svaret klart frem Er vi helt stille nå kan det hende de overser oss til neste år. Mener å huske noe om en HK avgift på båtmotorer. Årlige innbetalinger. Årsavgift ??? Håper våre kjære folkevalgte glemmer dette. Hukommelse er jo ikke det de er mest kjent for. Sitér dette innlegget Link to post
Tonic Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Satt ut båten idag og tuslet bort på en marina i Arendal. Fylte på 200 liter.... 9,60kr pr liter!!!! NIKRONEROGSEKSTIØRE!! Dvs 2000kr med pølse og brus. Syns bare det var drøyt, men ikke noe en kan gjøre med det. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Det var vel på Havstad? Dersom dere er flere som kan fylle mye; kan dere få ned en tankbil, sparer en del på det. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
gmg Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Huff og eg som synes at kr 8.39.- Joker Lysefjorden.var mye. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 "Avgiftsfri diesel" er på vei til og forsvinne for de som enda ikke har fått det med seg..... de må bare ta det litt forsiktig. Om 2 år er den helt borte. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 så blir det likt for alle enten diesel eller bensin mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 hvis ALLE sluttet å kjøpe diesel så ville prisene stupet etter en stund hvor jeg kommer fra hadde jeg en sjekke runde i dag. billigst var 8.18 8.25 og 9.50.heeeeelt sprøtt. Sitér dette innlegget ] Link to post
Trophy Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Syns bare det var drøyt, men ikke noe en kan gjøre med det. Ikke det!!!!! Bruk stemmen din ved neste valg.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Rui lui Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 hvem stemmer jeg da på? Sitér dette innlegget ] Link to post
LM 605 Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Etter hvert forsvinner nok den avgiftsfrie dieselen til fritidsbåter for godt. Med de prisene man i dag ser på diesel ,og ikke minst de stigningene som er "lovet " fremover, så er jo pumpeprisen på autodiesel snart oppe i 15-16kr. literen. Og da tro at man vil få diesel til halve prisen til fritidsbåtbruk blir vel det samme som å tro på julenissen. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Og da tro at man vil få diesel til halve prisen til fritidsbåtbruk blir vel det samme som å tro på julenissen. Når dette året er omme er det kun Finland og Norge igjen som har denne såkalte avgiftsfrie dieselen i EU/EØS området, og med press fra EU syns jeg det er mer en rart at den ikke er forsvunnet, men del er ikke lenge igjen nå...... Håper jeg har kommet meg over på seil innen den tid! Sitér dette innlegget Link to post
monique Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Når dette året er omme er det kun Finland og Norge igjen som har denne såkalte avgiftsfrie dieselen i EU/EØS området, og med press fra EU syns jeg det er mer en rart at den ikke er forsvunnet, men del er ikke lenge igjen nå...... Håper jeg har kommet meg over på seil innen den tid! Kommer vel snart avgift på vind også Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 hvis ALLE sluttet å kjøpe diesel så ville prisene stupet etter en stund ............... Tvilsomt, men endel småforhandlere ville nok gått dukken. For meg er tilgjengelighet mye viktigere enn prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 19.April.2008 Link til dette innlegget Svart 19.April.2008 Satt ut båten idag og tuslet bort på en marina i Arendal. Fylte på 200 liter.... 9,60kr pr liter!!!! NIKRONEROGSEKSTIØRE!! Dvs 2000kr med pølse og brus. Syns bare det var drøyt, men ikke noe en kan gjøre med det. Jeg fylte bensin i dag, korsvik, YX, 12.15 pr. liter... svei godt i lommeboka med full tank der ja :( Fikk ikke en gang gratis pølse og brus enda jeg la igjen endel penger der.. :( Men men.. blir jo masse positivt ut av det også da.. god helse, ro og fred i sjelen, gode turer rundt i området.. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.