Jump to content

Gassalarm

Lissis

Recommended Posts

Har kjøpt ny båt med påmontert gassalarm. Problemet er at alarmen går titt og ofte, uten at det er gasslekkasje (har testet dette). Alarmen er montert rett under dørken i motorrommet. Alarmen kan begynne å ule både når vi kjører og nå sist våknet vi av den hylende alarmen (båten lå fortøyd og motor var av). Er det noen andre som også har hatt problemer med dette?

Har montert gassalarm i år. Har ikke hatt problemer som du beskriver. Imidlertid stod det å lese i brukerveiledningen at alarm-enheten ikke har en levetid på mer enn 5 år. Hvis båten din er ny (og ikke bare "ny" for deg), er jo ikke dette noe problem for deg som kjøper - men for forhandleren. Men dersom alarmen er mer enn 5 år gammel, er den kanskje ikke lengre til å stole på?

Kan du oppgi produsent og gassalarmtype.

Siden båten er ny ville jeg raskest ta kontakt med etter-salgs ansvarlige (dersom Scand har noe slikt) og be om å få tilsendt ny gassalarm. Dersom du har anledning er det greit å montere denne selv. Jeg har opplevd at vanninntregning i selve detektorenheten har endret følsomhet. Har også sett at noen har kortet ned på ledningen fra detektoren til selve alarmenheten. Dermed påvirkles følsomheten til alarmenheten. Selvfølgelig kan det også være at selve detektoren ikke er tilstrekelig justert - men så langt jeg kjenner til skjer dette på fabrikken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...