logos Startet 31.August.2006 Link til dette innlegget Startet 31.August.2006 Noen som har et digitalt/scannet kart over indre Oslofjord? Sitér dette innlegget Link to post
shipohoi Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 www.nautisk.no Sitér dette innlegget Link to post
logos Svart 31.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Skulle gjerne hatt det akkurat nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 indre oslofjord er stor, spesifiser og gi meg en mailadresse så kan det hende at jeg har en pdf fil. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Så nå har vi begynt å dele opphavsbeskyttet materiale mellom oss her på baatplassen? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 et kart i formatet pdf er vel å betrakte som et bilde. Ser Halden kommune hadde sjøkart over sitt distrikt liggende på internett. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Når ble opphavsbeskyttelsen av bilder opphevet? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Så nå har vi begynt å dele opphavsbeskyttet materiale mellom oss her på baatplassen?Dette har vi da gjort lenge. Det er lagt ut maaange bilder her på Baatplassen som andre har tatt. Selv har jeg lagt ut kartutsnitt fra C-map. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 (redigert) Så nå har vi begynt å dele opphavsbeskyttet materiale mellom oss her på baatplassen? Jeg har "laget" et kart over Storsjøen, her på Østlandet. Båtforeningene har fra før papirutgavene. Jeg henvendte meg til båtforreningen med ønske om å få kartet digitalt. Det var ikke mulig, da det var statens kartverk som hadde orginalene. Kommunen jeg bor i har detaljerte kart/flyfotos over kommunen. Det står med stor skrift at dette er for privat bruk. Jeg har nå tatt kartutsnitt fra kommunens hjmmesider, deretter har jeg lagt inn bøyer, markeringer, skjær, m.m med GPS og programmet GPS Tuner, samt sammenlignet det med kartet som statens kartverk ikke vil gi meg. Nå har jeg deltaljert kart over innsjøen vår, som jeg bruker med programmet GPS Tuner og en pocket PC. Så nå kan jeg faktisk gå de aller fleste steder uten å se ut... (Jeg gjør ikke det da). Mener dere at dette er ulovlig. Eller er det ulovlig å dele det med andre du mener? Redigert 2.September.2006 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Anonym Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Eller er det ulovlig å dele det med andre du mener? Det er ulovlig å tilgjengeliggjøre opphavsbeskyttet materiale for andre, samt å publisere det. Selv sender jeg alltid regning for bruk av bilder fra mine websider dersom noen skulle finne på å bruke de uten tillatelse.. Finner minst et par steder i uka med mine bilder/filmer, bruker da vanlig honorar for produksjon av materialet, og ganger med 2. Hittil har ingen nektet å betale, de vet vel at de har en særdeles dårlig sak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.