Jump to content

Kart indre Oslofjord

logos

Recommended Posts

Så nå har vi begynt å dele opphavsbeskyttet materiale mellom oss her på baatplassen?

Jeg har "laget" et kart over Storsjøen, her på Østlandet. Båtforeningene har fra før papirutgavene. Jeg henvendte meg til båtforreningen med ønske om å få kartet digitalt. Det var ikke mulig, da det var statens kartverk som hadde orginalene.

Kommunen jeg bor i har detaljerte kart/flyfotos over kommunen. Det står med stor skrift at dette er for privat bruk.

Jeg har nå tatt kartutsnitt fra kommunens hjmmesider, deretter har jeg lagt inn bøyer, markeringer, skjær, m.m med GPS og programmet GPS Tuner, samt sammenlignet det med kartet som statens kartverk ikke vil gi meg.

Nå har jeg deltaljert kart over innsjøen vår, som jeg bruker med programmet GPS Tuner og en pocket PC. Så nå kan jeg faktisk gå de aller fleste steder uten å se ut... (Jeg gjør ikke det da).

Mener dere at dette er ulovlig. Eller er det ulovlig å dele det med andre du mener?

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Eller er det ulovlig å dele det med andre du mener?

Det er ulovlig å tilgjengeliggjøre opphavsbeskyttet materiale for andre, samt å publisere det.

Selv sender jeg alltid regning for bruk av bilder fra mine websider dersom noen skulle finne på å bruke de uten tillatelse.. Finner minst et par steder i uka med mine bilder/filmer, bruker da vanlig honorar for produksjon av materialet, og ganger med 2.

Hittil har ingen nektet å betale, de vet vel at de har en særdeles dårlig sak.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...