topa Startet 31.August.2006 Link til dette innlegget Startet 31.August.2006 Er det noen som har tips om firma som kan kartlegge bunnforholdene i indre oslofjord for å anlegge brygge. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Kombo Marina leverer dykkertjenester og de har en ROV (fjernstyrt undervannsbåt) se Kambo Marina Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Jeg har vondt for å se hva en dykker eller en ROV kan fortelle om bunnforhold. Man må vel til med piling eller akustikk for å si noe om dette. Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det holder ikke med dykking. Det er behov for å kartlegge hvor langt det er til fjell. Området som skal kartlegges er mellom 1 og 2 mål. Det er ikke mer enn 10 m dypt på det dypeste Det er vel flere måter å løse dette på, trenger tips . Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Kansje ett tau og ett lodd? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Kansje ett tau og ett lodd? bortsett fra at ekkoloddet ikke går lenger ned enn til bunnen. Her er det snakk om kartegging av havbunnen Vedr. Kambo Marina - jeg ville startet med en telefon til de. De har holdt på i mange år med å legge ut moringer og brygger og sånt. De har kanskje et nettverk dere kan dra nytte av Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 (redigert) Joda, jeg jobber med mange firmaer som driver med dette. Men når dybden er maks 10 meter så er det begrenset hva en får til. Også regner jeg med budsjettet ikke kan sammanlignes med offshoren. Kan jo ringe Western Geco, Geobird, Geoconsult, PGS og andre som driver slikt profft. De kan sikkert lede deg på rett spor. Redigert 1.September.2006 av Bayliner 3258 1996 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det kan jo også være et spørsmål om hva slags overflate sjøbunnen har. Om det er søle og leire på fjell, eller hardpakket bunn med mye stein vil vel ha noe å si på hva slags metode men benytter. Hvor detaljert er du avhengig av at det kartlegges? Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 må vite hvor dypt det er til fjell, d.v.s. tykkelse på bløte masser Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 (redigert) kan jo prøve å kontakte disse - koster ikke noe å høre: Norges Geotekniske Institutt Norges Geotekniske Institutt -Kaier og havneanlegg kan jo hende de har en oversikt over området du har prosjektet ditt. Redigert 2.September.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Western Geco, Geobird, Geoconsult, PGS Mnjo. Bortsett fra at de skal ha en halv million dollar kun for å stille opp. Jeg antar at dette er et større kaianlegg. Da må du enten slå deg ned til fast fjell for å finne det. Eller bruke en såkalt "penetrating sounder" hvis det ikke er for langt. Eller bruke sparker, boomer eller luftkanon for å finne det akustisk. Jeg ville ringt Multiconsult. De har folk som kan dette. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 Bruk et firma med en borerigg beregnet til å bore i fjell. En slik rigg kjører boret igjennom løsmassene temmelig fort, og en måler hvor langt det er før en når bunnen, og hvor mye lenger ned en kommer. En slik rigg kan ikke bore fjell så dypt, men for løsmasse trenger en ikke styring på boret. Riggen må stå på en dertil passende lekter. Anbefaler å begynne med å spørre sjøfartsmuseet om de har registrert sjøfunn der hvis du ikke har gjort det allerede. Hvis de har registreringer i nærheten er det nyttig å vite før pengene begynner å renne ut. Hvis de har registrerte funn eller finner noe på befaring, så er det utbygger som må betale evt utgravning. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.