Jolla Startet 31.August.2006 Link til dette innlegget Startet 31.August.2006 Hei, Har montert aluminiums persienner på sidevinduene. Når båten beveger seg, beveger de seg i takt. Har hørt om en festeanordning som kan feste de i bunnen. Noen som vet hvordan en slik ser ut eller kan skaffes?. MVH Jolla Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 I min båt er det brakketter på hver side på den nederste dlen av persiennen, det er kun en tynn lakkert aluminiums sak som presser mot persiennen, i selve persiennen er det en tapp som passer inn i braketten. Kan se om jeg har bilder... Sitér dette innlegget Link to post
Jolla Svart 31.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Hei, Bayliner I bunnen på disse er det også et hull, sikkert for en slik brakett som du skriver. Hvor kan disse kjøpes tro? Fint om du finner bilde. MVH Jolla Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 På mine er hullet i brakketten og tappen i persiennen, men det blir jo ett fett. Kan jo lage deg en liten brakkett også, eventuellt bruke låsemekanismen til en portlås el. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Bor hull i alle skinnene, fest en tråd oppe og nede som går gjennom skinnene. Da holder den seg på plass Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 Hadde ikke bilde av det desverre og på nettet var det ingen som hadde god nok oppløsning til at brakketten viste. Om persiennene ligger mellom kledning og vindu kan det være smart å korte ned nederste delen av persiennen slik at en får fatt på brakketten. Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 31.August.2006 Link til dette innlegget Svart 31.August.2006 (redigert) Tror du har kjøpt "gale" persienner når du skal bruke dem i båt. Jeg har satt inn persienner spesielt beregnet for skråtak-vindu i min båt. Det går en plastbelagt liten wire gjennom alle lamellene på den ene siden og inn i toppen av persiennen. Der er wiren festet på en lang kraftig fjær. Så videre fra fjæren og ned på andre siden og gjennom lamellene der. Disse "spennes" fast med de spesielle beslagene som fulgte med. Den platsbelagte wiren og fjæren i toppen gjør at persiennene sitter som "støpt" og slår ikke mot vinduene selv i høy sjø. Disse kan bestilles etter eksakt mål (bredde og høyde) Topperz spør du meg. Redigert 31.August.2006 av Flybridge (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
alidal Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 (redigert) Disse kan bestilles etter eksakt mål (bredde og høyde)Hvor kjøper man slike? Redigert 1.September.2006 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Hei det må no være mye enklere med borre lås? ta borre lås på persienen og nede i karmen.og vips sitter den fast i nedre posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Hei det må no være mye enklere med borre lås? ta borre lås på persienen og nede i karmen.og vips sitter den fast i nedre posisjon. Jada, det er sikkert enklere hvis du KUN er ute etter at topp og bunn skal "sitte fast". Men hva med "alle" lamellene mellom topp og bunn. I høy sjø er jeg sikkert at disse "slår" mot vinduet. Den plastbelagte wiren gjennom lamellene gjør at dette ikke blir noe problem. Hvor kjøper man slike?Jeg kjøpte mine gjennom Royalfabrikker i Haugesund.http://www.royalfabrikker.no/ Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Jolla Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Jada, det er sikkert enklere hvis du KUN er ute etter at topp og bunn skal "sitte fast". Men hva med "alle" lamellene mellom topp og bunn. I høy sjø er jeg sikkert at disse "slår" mot vinduet. Den plastbelagte wiren gjennom lamellene gjør at dette ikke blir noe problem. Jeg kjøpte mine gjennom Royalfabrikker i Haugesund. http://www.royalfabrikker.no/ Hei, Du har nok det beste systemet til båtbruk flybridge. Tror ikke at lamellene vil slå mot vinduene ombord da persienne er montert ca 3-4 cm fra vinduet. Får jeg tak i noe som kan tres inn i hullene i bunnen og festet de i skrogsiden ordner det seg nok. Har hørt av andre at beslag er tilgjengelig. Får søke litt der de selger persienner. MVH Jolla Sitér dette innlegget Link to post
PFabrikken Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Vi selger kraftige magneter som holder på plass persiennen i bunnlist, samt at man kan bruke en list langs karmen som gjør at persiennen "hviler" i en ramme. Vi leverer også veldig fin løsning i tre, samt aluminium med preget naturtro tremønster (ru overflate), kombinert med trelist & trekasse. Bygger lite når opptrukket! admin www.persiennefabrikken.no Sitér dette innlegget Link to post
P35 Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Kan du si litt mer om pris på disse? Sitér dette innlegget Link to post
Mergulhito Svart 24.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2010 Sjekk også OceanAir produkter til salgs i Norge gjennom importør Termomarin, og deres forhandlere www.termomarin.no Sitér dette innlegget Link to post
PFabrikken Svart 26.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2010 Ligger under 25mm alupersienne prisliste på www.persiennefabrikken.no Dette tar jeg på husken.. Magneter kr 16 L.List kr 14 pr lm. Leveres primært til den prisen når vi lager persienner etter mål, men kan skaffe til eksisterende persienner også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.