Jump to content

Persienne i aluminium hvordan feste i bunn

Jolla

Recommended Posts

Tror du har kjøpt "gale" persienner når du skal bruke dem i båt. Jeg har satt inn persienner spesielt beregnet for skråtak-vindu i min båt.

Det går en plastbelagt liten wire gjennom alle lamellene på den ene siden og inn i toppen av persiennen. Der er wiren festet på en lang kraftig fjær. Så videre fra fjæren og ned på andre siden og gjennom lamellene der.

Disse "spennes" fast med de spesielle beslagene som fulgte med. Den platsbelagte wiren og fjæren i toppen gjør at persiennene sitter som "støpt" og slår ikke mot vinduene selv i høy sjø.

Disse kan bestilles etter eksakt mål (bredde og høyde)

Topperz spør du meg.

Posted Image

Redigert av Flybridge (see edit history)

Hilsen: Capitan of Canopus

Hei det må no være mye enklere med borre lås? ta borre lås på persienen og nede i karmen.og vips sitter den fast i nedre posisjon. :cheers:

Jada, det er sikkert enklere hvis du KUN er ute etter at topp og bunn skal "sitte fast". Men hva med "alle" lamellene mellom topp og bunn. I høy sjø er jeg sikkert at disse "slår" mot vinduet. Den plastbelagte wiren gjennom lamellene gjør at dette ikke blir noe problem.

Hvor kjøper man slike?

Jeg kjøpte mine gjennom Royalfabrikker i Haugesund.

http://www.royalfabrikker.no/

Hilsen: Capitan of Canopus

Jada, det er sikkert enklere hvis du KUN er ute etter at topp og bunn skal "sitte fast". Men hva med "alle" lamellene mellom topp og bunn. I høy sjø er jeg sikkert at disse "slår" mot vinduet. Den plastbelagte wiren gjennom lamellene gjør at dette ikke blir noe problem.

Jeg kjøpte mine gjennom Royalfabrikker i Haugesund.

http://www.royalfabrikker.no/

Hei,

Du har nok det beste systemet til båtbruk flybridge.

Tror ikke at lamellene vil slå mot vinduene ombord da persienne er montert ca 3-4 cm fra vinduet. Får jeg tak i noe som kan tres inn i hullene i bunnen og festet de i skrogsiden ordner det seg nok. Har hørt av andre at beslag er tilgjengelig. Får søke litt der de selger persienner.

MVH

Jolla

• 3 år senere...

Vi selger kraftige magneter som holder på plass persiennen i bunnlist, samt at man kan bruke en list langs karmen som gjør at persiennen "hviler" i en ramme.

Vi leverer også veldig fin løsning i tre, samt aluminium med preget naturtro tremønster (ru overflate), kombinert med trelist & trekasse. Bygger lite når opptrukket!

admin

www.persiennefabrikken.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...