baatsman Startet 1.September.2006 Link til dette innlegget Startet 1.September.2006 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=98111 Dette er jo bra for oss kunder. Blir spennende og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Spennende artikkel dette her ja... og konkuranse er ikke det værste som kommer i dette markedet. Båtene til franskemennene ser jo fine ut de ja... men det er vel ikke DS båter dette heller i følge standarden satt av en våre medlemmer..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bliss X Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Virker som det nå skal være hvite puter i salongene ombord. Dette må da være veldig upraktisk? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Er enig der Lasse... det var noen av tankene jeg gjorde meg også(har 3 unger med på mellom4-10-12år).... men vil nok tro at en kan velge noget annet her om en føler for det... Men trenden er vel rimelig klar med med bruk av mere lyse farger både på innredning og innventar.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Har hvite puter i micro-fleece i vår. Jobbes litt nå med rengjøring. Mor skulle ha hvite puter og da ble det det. Men praktisk, nei. Noen som har tips på rengjøring av micro-fleece?. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
lano2 Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Så lenge man snakker alcantara stoffer, så har jeg erfart at de faktisk holder seg hvite, men jeg tviler på at alle disse billigbåtene kler opp salongen i alcantara.... Min erfaring er at man får det man betaler for. Det gjelder også turbåt ! ( Nei, jeg skal ikke ramse opp alle forskjeller fra en Regina til en Bavaria ) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Noen som har tips på rengjøring av micro-fleece?.Ja, vi har et vidunderrensemiddel ombord i båten (og hjemme ogå). Kjøpes i møbelforretninger. Spruteflaske med etikett med grønn skrift. Koster ca 100 kroner. Heter noe sånt som "naturens eget rensemiddel" eller noe sånt. Du tror det ikke før du ser det. Har desverre ikke mer konkret info akkurat nå. Kan ta bilde når jeg er hjemme om det trengs Bohus Rud Møbler i Rygge har dette. Tror også Møbelringen i Rygge har det Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det var jo snodig at du ikke starten en ny Bavaria diskusjon nå som det var en liten mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Bitteliten: Tror den heter Bioguard. Har også gode erfaringer med Biotex flekkfjerner. Noen som har erfaringer med damp på større flater? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Det var jo snodig at du ikke starten en ny Bavaria diskusjon nå som det var en liten mulighet. Ja, men dette med flekker og tekstiler er jo en av detaljene som folk glemmer når de kjøper båt. Det koster å bytte ut puter i etterkant ! ...eller hva med benkeplate i byssa...... Hva slags benkeplate har du skage i byssa på din båt ? ( Jeg har corian !! ) ...eller egen Tuborg hylle i kjøleren, eller en komfortabel wc å sitte på...osv ..... Alle disse små detaljene som man lett glemmer bort ..... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Takker for gode tips. Ellers har Delphia kommet på markedet i Norge. Så de på messen i Gøteborg, de ser bra ut og har fått gode tester. Se siste nr av Practical Ovner sept utg. De er polskt-bygde. Konkurransen hardner, og vi får bedre priser. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
avmønstret5 Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Har planer om å trekk om noen slitene puter i madamen. Sjekket litt rundt og kom til at et godt møbelstoff koster ca det samme som skinn. Noen med erfaring fra skinn i salongen? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Har ikke annen erfaring enn skinn i den gamle salongen hjemme. Praktisk,pent lett å holde rent. Ville ikke vært redd for det. Men har du sjekket prisen på Alcantara. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mouche Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Takker for gode tips. Ellers har Delphia kommet på markedet i Norge. Så de på messen i Gøteborg, de ser bra ut og har fått gode tester. Se siste nr av Practical Ovner sept utg. De er polskt-bygde. Konkurransen hardner, og vi får bedre priser. Så du deres 29-foter i Gøteborg? Ser at de har fått forhandler i Norge: Delphia Yachts Norge A S, Krydderveien 61, 1621 Gressvik, Norge Tlf: +47 90 73 11 95 På båter i sjøen så kommer ikke 29-foteren så vidt jeg vet. Synes den ser litt spennende ut og kan fåes med forskjellige kjøler, også senkekjøl, og med forskjellige master, også mast til å legge ned og da kan man jo til og med gå Mosse-sundet! Nedleggbar mast er jo en kjempefordel i forbindelse med opplag, skifte/montering/rep av utstyr i masten osv. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
baatsman Svart 1.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Jeg så på 37 og 40 foteren, den 3. var kanskje 29. Det er flotte båter, innredning i eik, kan velge forskjellige innredninger, var imponert. Men den gangen var det kun Bohuscharter i Gøteborg som sto som lev til Norge og Sverige. Med en solid imp i Norge, ville det vært en båt jeg ville vurdert nøye. Høy finnish, gjennomtenkte løsninger helt klart. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mouche Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Snakket akkurat med den norske importøren og de har 37 og 40 foterne liggende på Hankø, men ingen 29'er i Norge. De har ikke plass til båtene på "Båter i sjøen", men står på venteliste, trodde som nr.1! Har ikke hast med båtbytte, men synes som sagt at båtene ser bra ut, en fordel med 29 foteren er at den går inn på en 3,5 meters båtplass og det gjør det myyye enklere å finne plass og billigere! Blir nok en tur, eller tre (!), til Båter i sjøen, sånn er det når man bor fem minutter unna med bil. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Virker som det nå skal være hvite puter i salongene ombord. Dette må da være veldig upraktisk?Mine hvite Beneteau-puter fra 1992 i imitert skinn ser meget bra ut. Litt drøyt å si at de ser ut som nye men det er ikke så langt fra sannheten. Litt verre er det med fyllet, det faller sammen til ingenting under rumpa... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2006 Link til dette innlegget Svart 1.September.2006 Bitteliten: Tror den heter Bioguard. Jepp, den heter Bio Guard Miljøserie Flekkferner for alle tekstiler og skinn, teppe og møbelrens. Sprayer på, tørker av med fuktig klut. mer info på bioguard Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Takker for svar, prøvde med vanlig klut, men det funket ikke. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Catlina Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Apropos båtputer ,har kontakt med en dyktig møbeltapetserer som forteller at Alcantara er et merkenavn ikke et materiale. han har en rekke "Alcantaralignende" stoffer med de samme egenskaper men til en langt rimeligere pris. I følge han er det man betaler ekstra for er navnet (ref biler med stjerne foran og båter fra en øy utenfor Uddevalla) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 ALCANTARA* er et registrert varemerke for det første mikrofiberstoffet som kom på markedet. Som møbelstoff er det utrolig sterkt, likner til forveksling ru-skinn, men tåler det meste. Kan vaskes og renses med meget godt resultat. Alcantara er et såkalt ”non-woven”, dvs. ikke vevet eller strikket. Tynne mikrofibrer av polyester er sammenpresset med polyuretan (kunstgummi), og belagt med en tynn vevnad på baksiden. Øy utenfor Uddevalla ..... nei, geografi har aldri vært min sterke side, men jeg sverger på at det stod Uddevalla på et skilt da jeg besøkte Regina af Vindö verftet engang..... Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Jeg har respatex, det er den harde laminat typen (det finnes vel ikke myke nei) på våre kjøkkenbenker. Men bare to ord om møbelstoff, vi har dette standard blå trekket i vår B39 greit nok men jeg syntes at selve fyllet/skummgummien ikke er hard nok, den virker litt slaskete syntes jeg. Med andre ord syntes jeg at her ville noe et hardere fyll vært på sin plass, ellers tror nok jeg at skinn/kunst skinn høres renslig og greit ut i båt, kansje ikke så "koselig" som stoff men veldig enkelt og holde rent. Jo jeg ville gått for skinn/kunst skinn, ser jo bare om man setter seg ned med salt fuktig tøy i stoff så sitter fukten der. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 (redigert) Spennende artikkel dette her ja... og konkuranse er ikke det værste som kommer i dette markedet. Båtene til franskemennene ser jo fine ut de ja... men det er vel ikke DS båter dette heller i følge standarden satt av en våre medlemmer..... Har vært å kikket på endel av disse såkalte DS båtene. Er jo ikke noe annet enn en helt vanlig båt med med litt større vinduer. Når prisene presses er det ikke da også en fare for at kvaliteten synker. Var ombord i Jeanneau sin 39 DS, for en skuffelse. Respatex er ordet. Ser jo også at det blir mer og mer vanlig med 2 ratt. Ser jo endel fordeler med dette men hvordan blir det når man får mye krefter på roret. Rattene er jo så små, nesten litt pinglete. Noen med erfaring. Redigert 4.September.2006 av Jakob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Når prisene presses er det ikke da også en fare for at kvaliteten synker. Yes. Har du glemt Bavaria Match ulykken, eller Bav'en som mistet kjølen, eller Bav'en som mistet roret utenfor Rakkeboene...osv ..... Men så lenge alt dysses ned, legges lokk på .... og noen liker å la seg lure, så vil disse båtene bli bestselgere år etter år. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 (redigert) Nå er det jo noen her da som virkelig jobber iherdig for ikke og dysse ned noe om Bavaria, så at de relativt få ulykkene ikke skal komme frem TYDELIG her på forumet skal nok ingen være bekymret for. Men nå blir jo alle Bavaria kjøpere lurt, så det bra at vi har noen som opplyser oss daglig men noe ulykker, men nå bør det vel snart komme noen nye, de ulykkene som har vært er vel litt utdebetert nå vel, det hjelper lite og bare skrive osv osv osv hvor er alle disse ulykkene som det referes til. Lykkelig lurt Bavariaeier. Klarte ikke og dy meg Redigert 4.September.2006 av skage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.