Lotus Startet 2.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2003 Mascot/Sleipner sin 20A Compact II landstrømslader har en høyere feilrate enn man burde forvente. Det kan se ut som om en del av enhetene som har vært i aktiv bruk har feilet siden den kom på markedet for snaut halvannet år siden. Det innebæret et denne type lader kanskje ikke er et ideelt valg, selv om Sleipner/Mascot generelt har gode produkter. Så trenger du en 20A landstrømslader, så ikke kjøp denne. 10A modellen har etter det jeg hører ikke hatt de samme problemene. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en Mobitronics 25A lader til omtrent samme prisen, men valgte Mascot/Sleipner fordi det var norskt og hadde et godt rykte. Uansett ser de ut til å ordne greit opp med reparasjonene. Er problemet en svakhet i en bestemt komponent, borger det KANSKJE for et langt liv når denne komponenten er skiftet ut. Er det selve designet som er problemet, er ikke fremtiden like rosenrød. Reklamasjonsfristen er uansett 5 år på slike produkter. Lotus Jeg har rettet litt i innlegget mitt. At min har feilet og at jeg vet om en del andre som har feilet, behøver det ikke bety at dette generelt er et dårlig produkt. Jeg får heller krysse fingerene å håpe at laderen nå holder i mange år. Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 2.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2003 Gjelder det også 24v 10amp laderen? Tror den er lik Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 2.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2003 Gjelder det også 24v 10amp laderen? Tror den er lik Det vet jeg ikke, men de opplysningene burde jeg også kunne fiske frem. Skal se hva jeg får til. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2003 Hei Lotus Jeg har en 20 amp. Sleipner lader i båten. Har ikke hatt problemer med denne, og har sjekket både lade- og vedlikeholdsspenning som er på hhv. ca. 14,4V og 13,7, så det ser bra ut så langt. Oppfatter det slik at ikke alle ladere har feil(?) Vet du hvordan denne feilen arter seg? Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.