Jump to content

Princess nyheter 2007

Bitteliten

Recommended Posts

Nydelige båter MEN::::

Scand Atlantic 32 ble plutselig til 3500 over natten (baugnebb og

badeplattform ble tatt med i LOA)

Lå for et par år siden ved siden av en såkalt "40-foter" og hans uttalelse

var ganske kjekk: " Det er første gang jeg ser en 36-foter som er større

enn en 40-foter....."

Det fikk meg til å måle min båt's egentlige lengde (etter hvordan man

idag måler) og resultatet var 39.5 fot..... (uten davider)

Er klar over at i gamledager hadde man "svigermorsete" bak, men tror

nok ikke hun ville være fornøyd med en gjesteseng på badeplattformen.....

See.... ???

Hehe nabobåten er 330 Skilsø ,uten badeplatt og baugspyd så er den ikke en cm lenger enn min 28 Sandvik . Må le litt da vi snakka sammen, han må jo betale endel flere tusen for båtplassen og rundtom i gjestehavner .Sa han burde fjerne 330 skiltet , så sparer du mye pæng ;)

Men tilbake til P45 , er det mere og mere båter som kommer nå uten pjolterterasse , eller er det bare noe jeg syns ?

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei salget har tatt helt av på båter uten (pjoltertarasse)som noen kaller det.v-45 er utsolgt for levering i 2007 første leverings klare nå er 2008.det er for de v-båtene(åpne båter)er helt topp du kan ligge i 30 knop og sitte uten t.skjorte og ikke fryse.det kan du ikke på flybridge båter.Og skulle det bli regn er det bare å trykke på en knapp og taket lukker seg.

Hilsen Thomas.

Thomas, har dere priser og brosjyre på V45?

på princessyachts.com ligger det ingen info om den.

Leste i Finansavisen i dag at Norks Båtsenter og Windy selger som aldri før. Princess er utsolgt for V42 allerede

Viser dere den oppgraderte V42 på messa på Kadettangen? Det kan bli spennende å se. Lurer på om det er bilder av den nye som ligger på weben til Princess

Og akkurat nå er den helt i dvale - faktisk nesten kurert :yesnod: . Og det er derfor jeg - som mange andre med meg - tar D5L utelukkende fordi vi synes det er utrolig morro å pugge fyrkarakterer og lære mer om motorer som gikk ut av produksjon for 15 år siden :yesnod:

Om mot formodning politikerne våre skulle bli forstandige så er det nok en 7-9 fots båt som står øverst på ønskelista vår. Gjerne med en 200 hk Yamaha 4 takts MCmotor koblet til et vannjetagregat

Hehe nabobåten er 330 Skilsø ,uten badeplatt og baugspyd så er den ikke en cm lenger enn min 28 Sandvik. Må le litt da vi snakka sammen, han må jo betale endel flere tusen for båtplassen og rundtom i gjestehavner.

Er ikke så sikker på det, om han ikke har tenkt å skru av stæsjet hver gang han legger til. :lol:

.det er for de v-båtene(åpne båter)er helt topp du kan ligge i 30 knop og sitte uten t.skjorte og ikke fryse.det kan du ikke på flybridge båter.Og skulle det bli regn er det bare å trykke på en knapp og taket lukker seg.

Hilsen Thomas.

Det gjelder vel stort sett nordiske flybridge båter(+noen andre) der man sitter med hele overkroppen over vindskjermen. Har selv amerikansk flybridgebåt og der sitter man i le bak vindskjermen :cheers:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Var på hytta i helgen, og i tillegg til BM som kom rett før vi dro, kjøpte jeg for en gangs skyld Finansavisen med et spennende bilag, der de bl.a. testet/prøvekjørte Princess 53. Den så meget lekker ut :yesnod: Med tre skikkelige lugarer og flere salonger burde den ha plass nok, så kanskje det er bedre å gå direkte på den enn å ta et "mellomspill" med 45-foteren ? :smiley:

Hilsen hos

Princess V45 ser meget spennedne ut. 2x D6-350 er jo ideelt.

Men er det ikke IPS 400 som er tingen her da ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Det gjelder vel stort sett nordiske flybridge båter(+noen andre) der man sitter med hele overkroppen over vindskjermen. Har selv amerikansk flybridgebåt og der sitter man i le bak vindskjermen :cheers:

Da måtte jeg scrolle opp og trykke av siteringsknappen igjen :wink:

kjører du i 30 knop blåser det oppe på flybridgen

:nonod: Jeg må reise meg for å få vind i håret, og det gjør jeg titt og ofte :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...