Jump to content

Norske havnefotos på C-Map max?

ter-av

Recommended Posts

En brikke med MAX-utgaven av C-map fulgte med den nye båten vår. I sommer har vi kjørt med NT-utgaven, men ser stadig på markedsføringen av MAX-brikken at de viser til havnefotos, 3d-grafikk av led m.m. Men finnes det virkelig noe av dette fra norske farvann på brikken? Har sjekket mange havner på max-brikken vår, men ikke funnet foto til noen av dem.

Er det noen av dere som vet mer om dette?

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hei.

Jeg bruker C-map MAX Wide, men har ikke havnebilder, hverken for Norge eller Sverige. Og Seatronic i Moss har bekreftet at C-map ikke er kommet så langt for en "utkant" som Skandinavia. Og de hadde heller ikke noen info om det kommer med på neste revisjon. Min Interphase 11CVS+ skal forøvrig kunne vise disse bildene.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jepp, jeg har hatt begge typer og kjører NT+ og er happy med det. Jeg har en SImrad CX 44 plotter og om jeg lar være å plukke vekk datatyper fra visningene av MAX kartene henger de ikke med - det blir for tregt.

Sjøkartdataene som vises på min plotter er de samme om det er NT+ eller MAX brikke

Tregt blir det også med NT+ brikke om jeg har masse aktive waypoints og ruter og kjører alle data. Da tar det tid å zoome ut og inn. Dette kan løses med et turbominne.

Forskjellene er ikke så store. MAX kartene har fler forskjellige farger for å markere dybder, de har en god del flere opplysninger på landsiden, og resten kommer jeg ikke på i farten. Men det er mye informasjon i slike brikker, så har en ikke en førsteklasses nyere plotter, kan det nok gå noe tregt. Og er ikke plotteren av siste versjon, får en heller ikke brukt nyhetene i brikkene. Selv kommer jeg til å fortsette med MAX kart. Har nå en C-map MAX Wide brikke. Og på min plotter, en Interphase ChartMaster 11CVS+ går alt lynkjapt. Har ikke merket noe hastighetsreduksjon i forhold til NT+.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Jeg bruker C-map MAX Wide, men har ikke havnebilder, hverken for Norge eller Sverige. Og Seatronic i Moss har bekreftet at C-map ikke er kommet så langt for en "utkant" som Skandinavia. Og de hadde heller ikke noen info om det kommer med på neste revisjon.

Lars H.

Hmm, C-Map bør vel tone ned markedsføringern en smule her i landet! Dette er på kanten av lureri..... :nono:

Kartene i seg selv er greie nok, men mange vil nok nettopp velge MAX-versjonen for å få disse ekstra finessene - som de i virkeligheten altså ikke får.

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

• 6 år senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...