ter-av Startet 3.September.2006 Link til dette innlegget Startet 3.September.2006 En brikke med MAX-utgaven av C-map fulgte med den nye båten vår. I sommer har vi kjørt med NT-utgaven, men ser stadig på markedsføringen av MAX-brikken at de viser til havnefotos, 3d-grafikk av led m.m. Men finnes det virkelig noe av dette fra norske farvann på brikken? Har sjekket mange havner på max-brikken vår, men ikke funnet foto til noen av dem. Er det noen av dere som vet mer om dette? ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Mulig det finnes på brikken, men Simrad utstyr støtter ikke funksjonen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Hei. Jeg bruker C-map MAX Wide, men har ikke havnebilder, hverken for Norge eller Sverige. Og Seatronic i Moss har bekreftet at C-map ikke er kommet så langt for en "utkant" som Skandinavia. Og de hadde heller ikke noen info om det kommer med på neste revisjon. Min Interphase 11CVS+ skal forøvrig kunne vise disse bildene. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TommyJ00 Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Vurdere og bytte NT+ brikke med den nye MAX, men er usikker på hvor stor forskjell er det egentlig mellom de. Noen som har hatt begge typene og sett forskjellen? Tommy. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Jepp, jeg har hatt begge typer og kjører NT+ og er happy med det. Jeg har en SImrad CX 44 plotter og om jeg lar være å plukke vekk datatyper fra visningene av MAX kartene henger de ikke med - det blir for tregt. Sjøkartdataene som vises på min plotter er de samme om det er NT+ eller MAX brikke Tregt blir det også med NT+ brikke om jeg har masse aktive waypoints og ruter og kjører alle data. Da tar det tid å zoome ut og inn. Dette kan løses med et turbominne. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Forskjellene er ikke så store. MAX kartene har fler forskjellige farger for å markere dybder, de har en god del flere opplysninger på landsiden, og resten kommer jeg ikke på i farten. Men det er mye informasjon i slike brikker, så har en ikke en førsteklasses nyere plotter, kan det nok gå noe tregt. Og er ikke plotteren av siste versjon, får en heller ikke brukt nyhetene i brikkene. Selv kommer jeg til å fortsette med MAX kart. Har nå en C-map MAX Wide brikke. Og på min plotter, en Interphase ChartMaster 11CVS+ går alt lynkjapt. Har ikke merket noe hastighetsreduksjon i forhold til NT+. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Simrad sliter med MAX kartene. Plotteren til LarsH har en SW som fungerer meget bra med c-map.Lurer på om jeg ikke har hørt at sw er skrevet i et samarbeid mellom produsenten og c-map Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Jeg har hørt det samme. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ter-av Svart 3.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Hei. Jeg bruker C-map MAX Wide, men har ikke havnebilder, hverken for Norge eller Sverige. Og Seatronic i Moss har bekreftet at C-map ikke er kommet så langt for en "utkant" som Skandinavia. Og de hadde heller ikke noen info om det kommer med på neste revisjon. Lars H. Hmm, C-Map bør vel tone ned markedsføringern en smule her i landet! Dette er på kanten av lureri..... :nono: Kartene i seg selv er greie nok, men mange vil nok nettopp velge MAX-versjonen for å få disse ekstra finessene - som de i virkeligheten altså ikke får. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
roaldbj Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Tråden gjelder C-map. Tillater meg likevel å nevne at Navionics Platinum har bilder også for Norge, eksempelvis tror jeg det er omlag 5 bilder fra Aker brygge området (Oslo) og ellers mange bilder fra hele Oslofjorden. Jeg har utelukket sett på kartene med Raymarine E-serien og Raymarine RNS program (RayTech RNS v. 6.0). Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.September.2006 Link til dette innlegget Svart 3.September.2006 Ja, men så har du også ett mye bedre system Roaldbj. Kartene er jo også litt dyrere enn c-map max. Simrad med c-map max er rett og slett en skuffelse. Både Simrad og c-map burde skjerpe seg på markedsføringen etter min mening. Hadde følt det som å ha kjøpt katta i sekken hadde jeg (gud forby) kjøpt Simrad og eller c-map max idag. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 26.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2013 Henter opp igjen en snart 7 år gammel tråd!! Ser at Pronav skriver på sine hjemmesider at C-map skal begynne å levere MAX-N kart til bl. a Simrad kartplottere. Hvordan er disse kartene i dag? Regner med det er en del som har disse.... Hvordan er de ifht Navionics? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Og nå skal de også snart levere nv-chart... http://www.pronav.no/gendocs/Presse_nvcharts_mars2013.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.