Jump to content

Hvilken ungdomsbåt bør jeg velge?

jammi

Recommended Posts

Ellers så kunne du kjøpt en with 10 uten dromedilleskroget. Det er en kongebåt på flat vann for den veier ca. 70 kil og med 15 hk blir det et gøyalt leketøy. Jeg har en slik selv og det er alltid like morsomt å ta seg en tur på fjorden.

Med 15hk kjører du fra alle with 320 dromedille med 15hk.

Når det først er snakk om å kjøre fra og 15 hk.

Fugitive.gif

Fugitive.

Det går 35 knop med 15 hk.

Legg merke til kjølvannet etter den. Den klorer seg fast i svinger noe helt utrolig.

Den er ikke helt lett å kjøre. Det er ikke noen skid eller steglister i vannet for å stabilisere når den går for fullt. Du holder den oppreist med styringen.

Båten over ligger på blocket.se for SEK 9000.-.

Den som hadde sluppet å gå med dress og slips og spiller voksen og ansvarlig.

hvis du skal kjøpe båt når du er 16 til 50lapper ville jeg sett nærmere på bever 350, hadde denne med 9,9 suzuki fra 11 til jeg var 14, utrolig morsom. Den gikk utrolig fint i sjøen med fin v bunn. Vi kjøpte den høsten 2000 og betalte 32k uten noe ekstrautrtyr som fendere, dregg, bunnstoff hos en forhandler i fredrikstad som het leer's eller noe. Men den igger vell på noen og 40 nå tror jeg. Båten seles også under navnet morgan.

• 2 uker senere...

Ja Jammi. Da vimenn hadde jolletest viste GPS`en bare 19 knop med Ibiza. Det kan være feil, men det kan også være riktig.

Jeg har kjørt noen withjoller opp gjennom årene og jeg vet at de gjør 22-23 knop.

Den With`en jeg har nå er en ganske gammel modell og den gjør 24-25 knop på GPS, men er vanskelig å kjøre i bølger.

Dette var nok drømmebåten min da jeg var 13-14år gammel!

Det er en Selco Selsprint. Den var i produksjon frem til tidlig på 70-tallet

og var godkjent av Veritas opp til 60hk.

Oh yess!! Topp båt! Dessverre bare 2 seter.

Her er en tilsalgs i Skien for 30000,- med 40hk. Men annonsen har nettopp

gått ut på dato.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=7782761

Ellers er det en gang i blant rimelige og fine Selcobåter på Finn. (Passbåter)

Selco Selstar (16 fot) var kjent for et spesielt godt skrog, og har god plass

hvis den har originalinnredningen.

• 3 måneder senere...
Hvis du skulle dratt den helt ut og hatt det råeste av det rå så går du for en Highperformance 145.

En 14,5 foter som er godkjent for 75hk og som kjører fra alle andre 14 fotere i litt sjø!!

Men det koster deretter, 70 000 for bare båten uten motor.

www.highperformance.no

går god for det du sier og mere til. har en 145 og det er den definitivt råeste "jollen" jeg har vært borti.... kan egentlig ikke sies å være jolle.... er en liten skjærgårdsjeep synes nå jeg da...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...