Geirh Startet 4.September.2006 Link til dette innlegget Startet 4.September.2006 vil gi skryt til luftavfukteren på clas ohlson virker over all forventning Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Har kjøpt samme hvis det er den til 998,- men den støyer ganske mye. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Har vurdert chlas ohlson sine - det ser ut som den til 998 ikke har mulighet for å koble på ekstern slange for vannet - kan dette bekreftes / avkreftes av dere som har kjøpt den? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Har dere veldig fuktige båter folkens? Selv vurderer jeg å slenge inn en luftfukter før vintersesongen virkelig tar til. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 4.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Det er mulig og koble den til slange det er uttak for det slange medfølger ikke. Det er den til 998Kroner(ca ) jeg kjøpte. Er ikke plaget med fuktighet båten er 9 mnd gammel men at det kom så mye fuktighet i beholderen overrasker meg derfor gir jeg skryt til luftavfukteren. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Hvor mye Watt trekker den? Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Jeg har en luftavfukter (ikke Clas Ohlson) som jeg bruker midt-vinters. Den trekker ca. 250watt. Det fine med den er at de wattene kommer ut igjen i form av varm fønvind i lugaren. Kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Jeg har en luftavfukter (ikke Clas Ohlson) som jeg bruker midt-vinters. Den trekker ca. 250watt. Det fine med den er at de wattene kommer ut igjen i form av varm fønvind i lugaren. Kan anbefales. Vel og bra for båten, men dette koster vel gjerne et halvt tusen kroner i strøm for ca 3 måneder? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Vår Sommer Ro Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Vel og bra for båten, men dette koster vel gjerne et halvt tusen kroner i strøm for ca 3 måneder? Jeg bruker båten hele året, og det koster fort mer enn et halvt tusen kroner å bytte ut puter og gardiner på grunn av fuktskader (blåmann) også :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Hulda ligger ute hele året. Forrige helg hang vi inn våte håndklær, regntøy, offsh.drakter for 7 personer. Var nedom lørdag. Fuktighet i båten 66%, alle klær var knusktørre. Clas hadde stoppet fordi beholderen var full. Nå står den med slange ned i en 10 liters bøte. Hulda er fullisolert og tørr. En av mine beste dubedittinvesteringer. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Men nå er det jo slik at om temraturen kommer ned mot 10/5 (varme)grader så er disse avfuktrne ubrukelige, derfor må man da kompansere med varmekilde i båten, så det hjelper ikke bare og se på hva en avfukter trekker i strøm. Det som er vel så viktig er og ha en stor sirkulasjonsvifte nedi båten som virkelig lager luft sirkulasjon, kjøp en sånn som folk har på kontorene sine til ca 200.- stillestående luft er det som tar knekken på båten innvendig. En avfukter som gjør en skikkelig jobb hele året koster fort 10 000.- Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Jeg bruker etter tips, Defa varmeovn. Fungerer meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Har nettopp kjøpt meg en Duracraft avfukter fra Clas O. Ser litt bedre ut enn den forrige modellen og har innebygd hygrometer. Erfaringene med den gamle var meget gode og forventer minst like gode erfaringer med denne. Ingen båt uten avfukter Den tilførte effekten forsvinner jo ikke så et par hundre W varme får du jo i båten selv om den ikke fungerer som avfukter. Min har stått på året rundt så lenge jeg har landstrøm og båten holder seg frisk og tørr hel sesongen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Geirh Svart 4.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 SKAGE: kan vi bruke den 7-8 mnd i året så må da det være bedre en ikke og ha en slik en??? jeg mener den er verd pengene angrer på at jeg ikke har kjøpt dentildligere så kunne jeg ha brukt den i mine tidligere båter. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Helt enig i det, derfor kjøpte jeg meg en slik for 3 år siden og bruker den ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Jeg bruker båten hele året, og det koster fort mer enn et halvt tusen kroner å bytte ut puter og gardiner på grunn av fuktskaderDu har rett - dette koster lite i forhold til mye annet ifm båten Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Herman Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Har dere veldig fuktige båter folkens?Du som bor i båten året rundt har nok ikke så store problemer med fukt. Problemet oppstår når båten er ubebodd, og dermed uten jevn oppvarming til 20 °C som du kanskje har. I en båt uten varme vil temperaturen variere gjennom døgnet. Om dagen står solen på, luften inne utvides. Når kvelden kommer minsker temperaturen, og kald fuktig luft suges inn. Dette skjer hver dag fra september til april. Blir endel vann av slikt. Bor du forresten på Herbern fremdeles? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
index Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Kjøpte en slik avfukter for et par år siden, for bruk blant annet i båten. Men bortsett fra en periode da jeg hadde lekkasje i forpiggen, har jeg ikke hatt særlig behov for den der. Med god ventilasjon holder det seg egentlig ganske bra. Så den har heller fått gjort tjeneste i hjemmet (kjeller + nyisolert loft) og der gjør den en helt utmerket jobb! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
thagen Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Nokon som kjenner til avfuktere med mindre ytre mål enn clas ohlson sine? ( Helst i identisk prisklasse) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Hei, Jeg har denne. Veldig liten. http://www.nauticalia.com/uk-info/compact_...ifier/3132.html mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
thagen Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Såg meget snerten ut. Har du noko inntrykk av kor effektiv han er? Ser at det blit oppgjeve opptil 250 ml pr dag. Er dette noko særleg hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Jeg har bare hatt den i en dag. Men det ser ut som den funker. Den bør nok stå på noen dager for at jeg skal merke noen vesentlig forskjell. Den funker også på 12 volt, men trekker da en hel del strøm. Har egentlig ikke noe fukt-problem i båten men tenkte at det kanskje ikke er så dumt å ha en slik. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Anonym Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Bor du forresten på Herbern fremdeles? Jepp, har flyttet ut på 400-brygga, og blir der i vinter også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Jeg har denne. Veldig liten. http://www.nauticalia.com/uk-info/compact_...ifier/3132.html Hva kom denne på med frakt og fortolling? Så ut som en grei sak, da den kan stå i vasken ombord! Har en Clas Ohlson type hjemme, men den er i største laget til å ha stående i båten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sun Flyer Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Den ble ganske dyr. Ca 1300,- Neste gang drar jeg heller til london og kjøper en.... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.