Jump to content

Wallas dieselvarmer 84 mod, ternger den service?

KG

Recommended Posts

Hei!

Jeg har kjøpt ny båt! Båten er en Scand 25 Classic AV fra 1984 som jeg er veldig fornøyd med!

Båten har en diesel varmer fra Wallas som har sittet i båten siden den var ny.

Varmeren har så vidt jeg vet alldri hatt noen form for service, men den fungerer helt fint.

Den har en bryter med termostat som er plassert inne i hytta. Det er bare og stille inn termostaten og slå på strømmen så virker det (les; blir det varmt).

Det jeg lurer på er om den bør ha en form for vedlikehold /service, eller er det bare og bruke til det ikke virker mere?

Hvor trygt (brannfare osv.) er den i bruk?

Jeg er veldig takknemlig for gode svar!!

Mvh. Nokså farsk skipper...;o)

Vil jo først si at det er deilig med ting som virker og virker.. Hadde det sammen med en artic. Brannfarlig er det vel ikke hvis ikke dieselslangene er morkne ( ikke sååååå veldig da heller) men en overhalling er vel kjekt så den vil vare enda lengre.  

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...