Vår Sommer Ro Startet 5.September.2006 Link til dette innlegget Startet 5.September.2006 Jeg har et ca. 15 kilos anker hengende i ankervinsjen. Ankeret er dessverre rust-brunt og trekker ned helhetsinntrykket av båten. Derfor ønsker jeg å gjøre noe med det. Bortsett fra den negative fargen er ankeret helt og fint. Det passer som hånd-i-hanske i vinsjen, og jeg kan derfor ikke uten videre bytte det i et nytt. Snakket idag med et lokalt sandblåsingsfirma om hva det ville koste å få ankeret sandblåst og metallisert. De gav meg en pris på kr. 1000,- Jeg har ingenting å utsette på den prisen, dersom jobben blir grundig gjort. Men er det riktig av meg å tenke metallisering? Metalliseringsfargen vil jo ta seg bra ut, men hvor lenge vil det holde seg før det blir stygt igjen? Kanskje galvanisering er en bedre idé? Forslag og kommentarer mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Om det er mulig å få ankeret galvanisert gir det en god beskyttelse mot rust. Jeg tror jeg primært ville valgt galv. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 skulle oxo gått för omgalvanisering....zink har en självläkande effekt får du mindre riper, så 'läker' zinken 'såret' ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Hva menes med metallisering i denne sammenheng? Er ikke galvanisering en form for metallisering? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Vår Sommer Ro Svart 5.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 Med metallisering mener jeg at det med høy spenning "sprøytes" på et lag med aluminium. Det gir et fint resultat når det er ferskt, men jeg er mer usikker på hvordan det holder seg.. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 5.September.2006 Link til dette innlegget Svart 5.September.2006 tror varmgalvanisering er tingen. Ørsta stål hadde en stund en avdeling i Namsos. Der kunne vi få galvanisert stål for ca 10-15 kr kiloen. Vet ikke hvor du bor, men sjekk: http://www.orstastaal.no/wsp/orstagruppen/...open=NO-000-001 Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.