jo_no Startet 7.September.2006 Link til dette innlegget Startet 7.September.2006 Jeg har nettopp kjøpt ny båt Ble en -87 mod Master 740. Gleder meg svært.. Saken er at denne ikke har vært på vannet denne sesongen. Når våren kommer, vil altså dieselen på tanken ha stått i nærmere halvannet år. Full tank, 100 liter...... Spørsmålet til dere: Bør/må denne byttes eller 'går det greit'? (Forrige eier hadde visst nok i et middel mot dieseldyr men husker ikke i farta hva det het) John Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Det skal ikke være noe problem. Sjekk om der er kondensvann i tanken, avtapping i bunn av tank og/eller sjekk vannutskiller. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
vikers Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 På Dorryen min ifjor brukte jeg 150 liter med diesel som hadde vært på tanken i nærmere 3 år. Null problem! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Kjell E Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Har samme erfaring som Vikers - 2.5 år i mitt tilfelle. Og det var trekvart full tank. Det middelet som du ikke husker navnet på i farten heter kanskje Hammerdown? mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
havørn Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Hvis det er tilsatt Hammerdown, så tror jeg at jeg ville ha dumpet den dieselen Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Dette vet jeg ingenting om! Kan du forklare? Sitér dette innlegget Link to post
pontus Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 ...Bare intern Båtplassen-"humor" .... Bruk dieselen din du Søk på hammerdown , så får du opp noen av Båtplassens lengste tråder... Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 INFO om Hammerdown ellers er det nevt i store mengder HER Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.