Ubåtfender Startet 7.September.2006 Del på Facebook Startet 7.September.2006 Skulle fylle på vanntanken her i sommer i naurstad snekke min i sommer og oppdaget at vannet rente inn i båten. kjøpte den i vinter og har gjennomgodt en omfattende rehabletering innvendig. Tanken er innstøpt i plasten og lekker i bunnen av tanken Finnes det noe stoff som kan legges i tanken sim vil tette disse hullene. Eller må jeg rive veggen inn i til forcabinen for å komme til tanken og støpe på nytt. Trenger noen innspill her. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
vikers Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Kommer du ikke til tanken ovenifra heller? Om du gjør det, så ville jeg laget et stort mannhull og tettet hullet gjennom dette. Tror det kan bli vanskelig å finne et "lurt" stoff her... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Mulligan Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Tør jeg tenke den formastelige tanke at tanken er utført som en integrert tank bygget av innplastet finer? I så tilfelle er det ingen vei utenom å rive den ut. Råte. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 3.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2007 Laget til en oppsummering av jobben som ble gjort av lekasjen av vanntanken. Det var montert en kryssfiner vegg utenpå tanken med et mellom rom på 3cm mellom tank veggen og kryssfiner veggen. Jeg skar meg et firkantet hull slik at jeg kunne kome til å plastre hullet på nytt med armering. Pusset ned slik at polyesteren hadde noe vedheft. Vasket og rengjorde tanken godt etterpå. Slik ble det etter at jeg hadde plastret hullet igjen. Skulle hatt meg en inspeksjonsluke, men det for komme neste gang jeg skal vaske tanken. Så var det lagt opp vannledning fra bunnen av tanken og frammover. Her kobblet jeg på og monterte en kuleventil, ferskvannspumpe og en trykkvansbryter. Trykkvannsbryteren er kobblet opp mot pumpen og forteller pumpen når den mister trykker forran trykkvansbryteren. Etter trykkvansbryteren monterte jeg en hageslangekobling med stoppekraner på begge utak. Greit å kunne stoppe vannet der-lett tilkomst og praktisk dersom det skal skje noe arbeid i pantry eller toalett. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.