Hilmar 2 Startet 7.September.2006 Link til dette innlegget Startet 7.September.2006 (redigert) i sted sjedde det noe rart med min yanmar yse 12 kører den på en pall men plutselig går den ammok den ruste seg helt MAX mens regulatoren ga mindre gass måtte kvele den på luftinntaket hva kommer dette av har aldri opplevd noe lignende kjørte den etterpå da var alt ok Redigert 7.September.2006 av yanmarpmx (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Walter_S Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Det er mulig at du har hatt noe "greier" nedi veivhuset? Det samme skjedde for meg en gang, før jeg tok stempelsjau på min Sabb 10hk. Hadde mistanke om koksete stempelringe og helt en flaske med Red-Ex (som skulle løse opp koksen på stempelet / ringene) på toppen av sylinderet og lot den sto natte over. Dagen derpå startet jeg motoren og brooooooooooom! ruste turtallet opp til skremmende høyder..... Fant ut etterpå at Red-Ex'en selvfølgelig lakk forbi stempelet og nedi veivhuset. Antageligvis "gasset" denne seg og ble med i innsuget, via veivhusluftingen, og plutselig hadde jeg 15 hester som galloperte avgårde - skremmende opplevelse! He-he, ble litt klam, med en gang! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Suzuki Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 slitnte Yanmar ( og andre, men Yanmar med liggende sylinder er ekstra utsatt ) kan begynne å forbrenne smøreolje. Gjør den det, ruser den ukontrollert opp. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
koh Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Hei ! Lenge siden jeg sist mekket på en, men jeg mener å huske at det er en slags regulator på turtallet som åpner for en bypass av en kanal når turtallet blir for høyt, og det er den messingskruen som går inn i dieselpumpa og som beveger seg når du endrer gassen. Når denne skrues helt igjen (når du gir full gass) vil den kunne låse seg fast, og motoren vil da ruse. Egentlig skal den ikke låse seg dersom leamikken er riktig justert, men jeg opplevet det samme engang. I brukermanualen er det en beskrivelse på hvordan den skal justeres. -koh Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 7.September.2006 Link til dette innlegget Svart 7.September.2006 Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Hei yanmarpmx.Jeg har en yse med nyoverhalt dieselpumpe stående, det er sprengt blokk på den men det er mange bra deler ellers.Hvis du gir meg mer en kr 4000,- får du allt. Har kvittering på pumpe overhaling kr 2137,- overhalt impellerpumpe kr 880,- roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 8.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 nei tror nok ikke det .skal ikke bruke den. jeg bygger en 20 for kogg men jeg bruker min yanmar pmx 8 har i tilleg en lik regulator Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roy_n Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Ok: trodde du muligens trengte deler jeg roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 9.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 nei motoren heiste jeg ut for en fyr .han skulle bytte motor bruker heller min PMX Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roy_n Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Muligens et klokt valg personlig har jeg dårlig erfaring med yse12 motoren. Tenker ikke bare på at min motor smalt men,de er noe tung startet også. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Det som forundrer meg her er at noen i det hele tatt har fått start på en YSE 12. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 9.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Man må ha full gass for å klare i det hele tatt starte en YSE 12 men en PMX8 kan man starte på tomgang LEVE PMX8 Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
tom-ass Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 jeg har ikke hatt store problemene med min ysb12. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Det er vel noe forskjell på ysb og yse.Førstnevnte er etter det jeg har fått opplyst levert med el matepumpe yse er levert uten noen form for mating,altså en må ha høyde forskjell på motor og tank dieselpumpa må suge til seg i stedet for å bli matet. Dette er etter det jeg forstår på fagfolk grunnen til at yse er tungstartet. Det er mulig og sette på el pumpe hvis den kutter på 10bar. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 10.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 det er mye forsjell fra PMX,YSE,YSB automatisk dieselpompe er no problemo Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.