hoevis Startet 7.September.2006 Link til dette innlegget Startet 7.September.2006 Hei folkens. Vurderer å bygge om til ferskvannskjøling på en VP 2003, er det noen som har erfaringer i så henseende og er det noe å spare på å bestille delene fra Sverige? Mottar gjerne adresser til forhandlere i Sverige i så fall. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Jeg har en 2003T som originalt er utstyrt med ferskvannskjøling.Skal du bygge om må du finne ut om du vil kjøpe Volvo sin ferskvannskjøling eller Martek.Hos Drevia i Lysekil har jeg akkurat sjekket prisen for deg.Martek koster 5990 og Volvo 9938 sv kr. til din motor.Så får du minus for kurs og og svensk moms og pluss for norsk moms og frakt.Hvor mye det er å spare i forhold til å kjøpe i Norge vet jeg ikke,men noe er det nok.Jeg kjøpte dyser fra de for et par år siden og sparte vel en 300 pr dyse.Firmaet har jeg inntrykk av er absolutt seriøst og drillet på å handle med Norge. Gå bare inn på www.drevia.se Kunne vært artig å høre hvilke erfaringer du har med denne motoren forøvrig !!! Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Har ettermontert Martec kjøling på MD5 og MD7. Det er relativt enkelt å gjøre selv. En ettermiddags arbeid. Straineren som Martec leverer med er noe dritt, og omtrent umulig å få tett. Jeg kjøpte i begge tilfeller nye nipler for å stoppe lekkasjene og de ble potte tette. Servicen til Martec er på en god dag slett. De har to svar når du spør om noe. De svarer "få en mekaniker til å ordne det" eller "motoren din er i stykker". Annenhver gang. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Har og ettermontert Martec kjøling på en MD11C, enkelt og greit. Handlet hos Drevia og kan anbefale denne forretningen. God service, ekspeditte. Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Hei Sjekk også Hjertmans før du bestiller fra Sverige. For to år siden kjøpte jeg Martec på tilbud der til rundt 5000,- SEK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.