Jump to content

Er Mariner = Yamaha

lofot2

Recommended Posts

På 80 og 90-tallet er 45 hk(4syl) og oppover lik mercury, mens de under er yamaha. (Hvis du kommer over en 2-syl 45 hk er den i så fall yamaha.)

Men dette gjelder først og fremst 2T motorer, hva som er tilfelle for 4T, vites ikke.

Nå for tiden mistenker jeg at alle er lik mercury, mens yamaha samarbeider vel noe med selva ( :nonod: )

Redigert av o.b.lix (see edit history)

Mercury, som regnes som en av de bedre motorene på markede.

Arne Kjetil

- :cool: YAMAHA :cool: er det nok ikke, men sørg for å få ettersett hele motoren på et kvalifisert verksted når servicen inntreffer, dette er en tidlig generasjon 4-T som er 10år gammel. Motoren er sikkert steikje god den, men trenger kvalifisert etttersyn som det høver seg en 4-takter....

(Sorry Droll, kunne ikke holde meg fra å legge inn "solbriller".....) :lol:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

I 95-96 mener jeg å huske at Mercury/Mariner brukte samme 935cc 50hk blokka som Yamaha (fortsatt) bruker. Senere gikk Mariner/Merc over til å bruke en 990cc blokk, som jeg antar er relativt lik den som Yamaha nå bruker i sin 60hk. Tviler for at noen av disse har vært brukt i MC...

Det har ikke vært lagt Yamaha basert 45hk 2t mariner, derimot en 2syl 2takt på 48hk, 760cc. Og en versjon på 60hk, mulig denne var på 798cc.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...