Victora III Startet 10.September.2006 Link til dette innlegget Startet 10.September.2006 Da var det blitt ny båt på oss. Ikke de store eksprimenteringen båtmessig - det ble en nyere Nor Star 290 (skjønt det var en ganske betydelig oppgradering å gå fra en 2000 mod Express-variant til en 2004 modell. Mellomlegget var også meget hyggelig ). Etter en lang runde med vurdering av flere andre båter falt vi ned på at Nor Star 290 var det beste alternativet i denne størrelsen og prisklassen. Både salg og kjøp av ny båt gikk unna i løpet av ei uke! Det står en D4, 260 hk i den nye og det må sies: Dette var en helt annen verden en KADs gamle slitere. Overgangen fra en KAD 43 til D4 var som å kjøre Volvo 240 for så å gå til S80! Raskere, smidigere, mer fleksibel, stiller, renere - kort sagt en ren fornøyelse å kjøre! Som to verdener Så til spørsmålet: Til min gamle KAD 43 fulgte det med en maunal for avtaging av drevet. Noen som har noe tilsvarende for det nye DPH-drevet? Skal ikke være noen heksekunst å få få det av, men greit å gjøre ting i riktig rekkefølge. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Jeg har ikke manualen - men det kan kanskje være greit for deg å vite at drevet veier nesten 100 kg, dvs ca 3ganger mer enn de gamle. Bare så du ikke blir stående der med jernklumpen i henda og ikke vet om du skal opp eller ned Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Jeg har ikke manualen - men det kan kanskje være greit for deg å vite at drevet veier nesten 100 kg, dvs ca 3ganger mer enn de gamle. Bare så du ikke blir stående der med jernklumpen i henda og ikke vet om du skal opp eller ned Joda, jeg vet at det er en god del tyngre, men er det virkelig nesten 100 kg?? Volvo sier riktig nok at mekanikerne nekter å bære dem alene, men jeg trodde ikke det var så voldsomt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Jeg tror korrekt vekt er 90 kg - har jeg blitt fortalt. Vi er da sterkere enn disse VP mekanikerne Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 det kan kanskje være greit for deg å vite at drevet veier nesten 100 kg, dvs ca 3ganger mer enn de gamle. Jeg fikk veid mitt DP290 drev i forb. med en transport og med litt embalasjepapp så veide det 50 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Laguna Svart 10.September.2006 Link til dette innlegget Svart 10.September.2006 Har scannet inn installasjonsbeskrivelse. Original A2 størrelse. Send meg en IM med mailadresse så skal jeg sende den til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Supert. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Kanskje den kan legges i dokumentarkivet? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 13.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Kanskje den kan legges i dokumentarkivet? God idè. Legger den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.