Jump to content

Ny båt - DPH-drev

Victora III

Recommended Posts

Da var det blitt ny båt på oss. Ikke de store eksprimenteringen båtmessig - det ble en nyere Nor Star 290 (skjønt det var en ganske betydelig oppgradering å gå fra en 2000 mod Express-variant til en 2004 modell. Mellomlegget var også meget hyggelig :wink: ). Etter en lang runde med vurdering av flere andre båter falt vi ned på at Nor Star 290 var det beste alternativet i denne størrelsen og prisklassen. Både salg og kjøp av ny båt gikk unna i løpet av ei uke!

Det står en D4, 260 hk i den nye og det må sies: Dette var en helt annen verden en KADs gamle slitere. Overgangen fra en KAD 43 til D4 var som å kjøre Volvo 240 for så å gå til S80! Raskere, smidigere, mer fleksibel, stiller, renere - kort sagt en ren fornøyelse å kjøre! Som to verdener

Så til spørsmålet: Til min gamle KAD 43 fulgte det med en maunal for avtaging av drevet. Noen som har noe tilsvarende for det nye DPH-drevet? Skal ikke være noen heksekunst å få få det av, men greit å gjøre ting i riktig rekkefølge.

Jeg har ikke manualen - men det kan kanskje være greit for deg å vite at drevet veier nesten 100 kg, dvs ca 3ganger mer enn de gamle. Bare så du ikke blir stående der med jernklumpen i henda og ikke vet om du skal opp eller ned :smiley:

Joda, jeg vet at det er en god del tyngre, men er det virkelig nesten 100 kg?? Volvo sier riktig nok at mekanikerne nekter å bære dem alene, men jeg trodde ikke det var så voldsomt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...