hansfusa Startet 11.September.2006 Del på Facebook Startet 11.September.2006 lurte bare på ka det vil sei å gå i plan med seglbåt? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Spør Andreas her på plassen. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Anonym Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Å plane med seilbåt er akkurat det samme som med motorbåt, forskjellen er bare at vi bruker vindkraft for å komme i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 en annen forskjell er att det knappt blir några hekkbölger................. det er mest bare joller som planer, veldi få kjölbåter gör dette....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Moro. veldig moro. Og litt scary til tider. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Her er en planende seilbåt med litt størrelse. :) Ser unektelig noe rart ut.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Xtian Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Se her: First 27.7 i plan. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Mulligan Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Jeg seilte katamaran i dag for første gang (Hobie-Cat 18). Det var litt annerledes enn Omegaen... Følte meg vel litt klønete med den trapesen, med det gikk bra. Bare litt gjennomvåt. Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Finnes kjølbåter som planer og. Selv når Expressen går 11-12 knop (6 meter vannlinje), så gjør den jo noe, selv om skroget i utgangspunktet ikke er planende. Med IMX40 slipper hekkbølgen rundt 8-9 knop, så da planer den jo forsåvidt per def. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 Halvplanende kjølbåter? Jeg har på langt nær prøvd alt (og vet ikke om jeg egentlig har lyst til å prøve alt), men litt større seilbåter som surfer på bølgene er et kick. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 http://www.maxknots.com Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 11.September.2006 Del på Facebook Svart 11.September.2006 vi planer nesten med huntern i 14m/s med spinnaker, den slipper ivertfall. Men den ideelle båt er jo gragonfly trimaranen den planer i godt over 25knop med seil og du kan sette på en 130hk påhenger så ligger den og marser i ett par og tjue Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 12.September.2006 Del på Facebook Svart 12.September.2006 Bare litt gjennomvåt. Hvordan kan man være "litt gjennomvåt"? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.