Jump to content

Salg av 23 fot DC m/ 120HK Nissan Diesel- Hvilken Pris?

SF

Recommended Posts

Jeg er i gang med den taknemlige prosessen med å skifte båt til en som er litt større og litt nyere. Tenkte derfor å prøve meg på et høstsalg av min.

Da dette er en noe ukurrant båt i Norge er det vanskelig å fastsette pris. Noen som har synspunkter?

Ta en titt i erfaringsdatabasen og si hva du mener om min Teal 23?

Hva er rett prisforlangende for denne, høres 80.000,- OK ut?

kalesje_nede.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Uten å ha så alt for mye peil på denne typen båt synes jeg dette høres alt for billig ut! Det er tross alt snakk om en planende daycruiser med dieselmotor, og det er en relativt etterspurt båttype for tiden virker det som. Jeg ville ha prøvd meg rundt 120.000,- for min del!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja skroget er bra og den er fin i gelcoaten. Og båten fungerer bra den. Litt kosmetisk med innredning og skaitrekk inne i båten som kunne vært bedre. Tenkte å prøve et salg nå som den er eller eventuelt la den ligge til mars/april og utbedre det som er av av mindre mangler i vinter.

Mulig at jeg undervurderer verdien på den...

Ja skroget er bra og den er fin i gelcoaten. Og båten fungerer bra den. Litt kosmetisk med innredning og skaitrekk inne i båten som kunne vært bedre. Tenkte å prøve et salg nå som den er eller eventuelt la den ligge til mars/april og utbedre det som er av av mindre mangler i vinter.

Mulig at jeg undervurderer verdien på den...

quote.gif

Det er mange der ute som vil han en båt på ca 23 fot og diesel .

I utgangspunktet høres jo 120 000 mye ut for en så gammel båt som i utgangspunktet var halvfabrikat. Når det er sagt klinger det jo veldig godt med dieselmotor i planende båt (selv om det etter min mening er sterkt overvurdert...) og båten ser jo rommelig ut. Bruksverdien er jo helt sikkert veldig stor, spesielt dersom motoren er pålitelig! Prøv med 12000 du! :cool:

Det er vanskelig å spå, spesielt om fremtiden :wink:

Men jeg tror det er lettere å få 120 000 for båten til våren, enn å få 90 000 i høst. Men skal du kjøpe ny og større båt, er situasjonen den samme for den du skal kjøpe.

Når det er sakt, ser det ut som om mange kvier seg for å legge båten ut for salg om høsten.

Derfor er utvalget mindre, og mange "godbiter" kommer ikke på markedet før til våren.

Uansett, lykke til med salget. Husk man kan ikke ta nok forbehold om ukjente feil og mangler ved salg, og man får aldri undersøkt nøye nok ved kjøp :wink:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Ja det er samme motor, dette er etter hva jeg har forstått en motor som ble utviklet på 60 tallet og brukt som indusrtimotor i mange år. Brukes bla i Nissan Gaffeltruck'er. Chrysler mariniserte disse og leverte dem som marine motorer på 70 og 80 tallet. Ble aldri noen stor salgssuksess i Norge men det går mange av dem i USA og Asia har jeg lest.

Jeg har senere byttet ut komplett motorblokk med en fra en 86 mod patrol, da det var noe dårlig komp i den gamle.

Redigert av SF (see edit history)

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...