Jump to content

Erfaringer/ deletilgang med Bedford 500

Viksund Bravo

Recommended Posts

• 2 uker senere...

ER jo en gammel sliter beford motorene, men det at f.eks en varmeveksler ikke kan reanskaffes kan fort gjøre dette kjøpet veldig dyrt....

Har en på jobben som hadde bedford maskin i båten i mange år, var en solid motor sier han, men den lakk alltid litt olje..

hvilken båt er den montert i?

Redigert av Sabeltann (see edit history)

Jeg har en slik motor i båten min, og er godt fornøyd med den- bortsett fra en oljelekkasje - men det har jeg etterhvert skjønt man må leve med med disse maskinene. Årsaken skal være at de ikke har simmerring, men filtpakning som tettning rundt veiven ut av motoren.

Motoren min er fra 83 - den ble nærmest totaloverhalt i 2000/2001 (deler levert av Hanmo Tr.heim ser jeg i papirene) Nye veiv- og rammelager/ventiler stempelringer etc. Jeg har hatt den i to år og føler meg komfortabel med den. Tett som en potte - bare et ørlite pust ut av oljelokk når den går og man kjenner etter - og den starter bestandig uten gasspådrag. Ingen synlig røk ved bruk. Med greit vedlikehold og mitt bruk - som sjeldent overstiger 1800 av 2800 mulige omdr. - har jeg god tro på at den holder i mange år til.

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

• 12 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...