Viksund Bravo Startet 12.September.2006 Link til dette innlegget Startet 12.September.2006 Har noen erfaring med Bedford 500, 8,2liter? Når ble disse produsert? Hvordan er deletilgang til disse? Regnes det som en ukurrant motor, eller lever de i beste velgående ? mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Viksund Bravo Svart 12.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Kanskje mangel på svar er et svar i seg selv?? ;-) Er litt betenkt med å kjøpe båt med denne motoren dersom den ikke er kurant og deletilgangen er dårlig....? Kjenner noen til deletilgang til GM Bedford generelt? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Javi Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Hei Nor-dan! Ser at det var dårlig med respons på denne tråden. Jeg har ikke erfaring med Bedford, men mitt inntrykk er at dette er solide motorer. Deletilgang burde ikke være noe problem. Sjekk hos KD-Trading. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Takk. KD-trading sier det ikke er problem med motordeler, men marine-komponenter er det verre med.... Kanskje en usikker hest dette...??? Andre som vet? mvh Christian Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Sabeltann Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 (redigert) ER jo en gammel sliter beford motorene, men det at f.eks en varmeveksler ikke kan reanskaffes kan fort gjøre dette kjøpet veldig dyrt.... Har en på jobben som hadde bedford maskin i båten i mange år, var en solid motor sier han, men den lakk alltid litt olje.. hvilken båt er den montert i? Redigert 25.September.2006 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Den står i en Nor-dan 27... Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
TMe Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Varmeveksler er vel ikke den største utfordringen, der finnes der universale som kan tilpasses. Eksosmanifold er det vel verre med, men også denslags kan lages etter mål av den som er sveisekyndig. JO Jæger i Bergen var i sin tid store på Bedford og det kan være lurt å høre med disse om det fortsatt er deler å oppdrive. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Jeg har en slik motor i båten min, og er godt fornøyd med den- bortsett fra en oljelekkasje - men det har jeg etterhvert skjønt man må leve med med disse maskinene. Årsaken skal være at de ikke har simmerring, men filtpakning som tettning rundt veiven ut av motoren. Motoren min er fra 83 - den ble nærmest totaloverhalt i 2000/2001 (deler levert av Hanmo Tr.heim ser jeg i papirene) Nye veiv- og rammelager/ventiler stempelringer etc. Jeg har hatt den i to år og føler meg komfortabel med den. Tett som en potte - bare et ørlite pust ut av oljelokk når den går og man kjenner etter - og den starter bestandig uten gasspådrag. Ingen synlig røk ved bruk. Med greit vedlikehold og mitt bruk - som sjeldent overstiger 1800 av 2800 mulige omdr. - har jeg god tro på at den holder i mange år til. FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Torsen67 Svart 4.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2018 Hvor mange hk er det i denne? Turbo? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.