NilsPils Startet 12.September.2006 Link til dette innlegget Startet 12.September.2006 Har fått følgende spørsmål fra båtbyggeren min: "Etter å ha montert portlights i forpigg og toilett/stikkabin ser jeg at de sitter for nær hverandre, sett utenifra. Det ser ikke helt riktig ut fa et estetisk synspunkt. Det er vanskelig å flytte dem pga. innredningen. Eventuelt kan jeg fjerne portligths i toilett og stikkabin, da vi jo også har takluker i begge rom. Si hva du vil jeg skal gjøre." Legger herved spørsmålet frem for baatplassens medlemmer til kommentar. Skal vi fjerne det bakerste vinduet eller bare la det være som det er? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Tror jeg ville valgt å beholde dem, det blir lett litt innestengt følelse med bare takluker. Tror ikke det vil bli penere med bare en på hver side. Tre på hver side derimot hadde gjort seg, men etter det jeg kan se så tillater ikke fasongen på overbygget dette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Baywatch Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Jeg synes det ser helt OK ut slik det er, jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 enig med foregående talere, det ser aldeles flott ut som det er. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Ikke endre på det der nei Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Jeg tror også de bør være observant på at estetikk ikke er noe uforanderlig, men noe som kan påvirkes av bl.a. funksjonelle betraktninger. Derimot er det verdifullt at båtbyggeren din vier deg så stor omtanke. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 låt det vara som det er........ däremot om det var min båt, så skulle jag vänt skylightsen på overbygget så at du öppnar i bakkant.......då kan du ha dom litt åpne utan o riksere o få in sjö ner du er ute o kjör. på seilbåter åpner man alltid i bakkant...men motorbåtar kansje er annorlunda?! (ikke den over föreplassen, men de två på 'dekk/overbygget') Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NilsPils Svart 12.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Takker for innlegg. Fruen har også befalt at det forblir som det er nå. Jeg er heller ikke uenig i det og synes det ser OK ut.. Derimot er det verdifullt at båtbyggeren din vier deg så stor omtanke. Han er som før sagt litt gal på detaljer. Får lignende mail hele tiden, og setter pris på det. Dette er et unikt opplegg for den som vil ha en spesiell båt. Nå har jeg også inntrykk av at han vil godkjenne kundene også. Dersom du ikke er interessert i å diskutere detaljer og estetikk, så tror jeg han ville be deg finne en annen båtbygger. låt det vara som det er........ däremot om det var min båt, så skulle jag vänt skylightsen på overbygget så at du öppnar i bakkant.......då kan du ha dom litt åpne utan o riksere o få in sjö ner du er ute o kjör. på seilbåter åpner man alltid i bakkant...men motorbåtar kansje er annorlunda?! (ikke den over föreplassen, men de två på 'dekk/overbygget') Dette skal jeg ta opp med Luigi. Det er antakelig enkelt å snu lukene (?). Det er også en luke over over forpiggen som åpner som du foreslår. Vet ikke hvorfor de andre er snudd slik. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bitteliten Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 på seilbåter åpner man alltid i bakkant...men motorbåtar kansje er annorlunda?! Å joda, det finnes mange motorbåtprodusenter med fornuft også Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Jeg jobber med formgivning til daglig, og kan ikke se noe galt ved portlightsplasseringen. Om jeg var deg ville jeg beholdt de der de er. Innbiller meg att retningen på skylightene kanskje har noe å gjøre med hvor båten er produsert hen? I subtropiske strøk ville jeg nok også ha foretrukket å ha dem vendt forover... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Takk for interessen så langt. Båtbyggeren sier at skruene er symmetrisk plassert, så jeg kan snu lukene som jeg vil. Fordelen med åpning i forkant er at en får utkikk forover når en stikker hodet opp. Jeg lar det være som det er foreløpig. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Herman Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Båtbyggeren sier at skruene er symmetrisk plassert, så jeg kan snu lukene som jeg vil. Hvis du tror du kommer til å snu dem uansett, ville jeg absolutt bedt han om å gjøre det med en gang. Hvis sikaen/tec7/lurium har herdet skikkelig (uker, måneder med salt, sol og varme) kan det være en tøff jobb å få de løs. Så må begge flatene renses skikkelig. Ut fra hva du sier er ikke dette en båtbygger som gjør dårlige jobber. Da sitter lukene sikkert godt. Det at du kan bruke de gamle skruehullene er av mindre betydning. Få det gjort nå, mens han er i gang. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.