Jump to content

Hva skal man si til folk som røyklegger havna?

Herman

Recommended Posts

I helgen var det fest i foreningen. Det ble relativt seint for enkelte av oss, og med det fine været som var i Oslo sov vi med luka åpen. I elleve-tiden våknet jeg, og eksoslukten reiv i nesa. Etter at den første forvirringen hadde lagt seg, fastslo jeg at eksosen ikke kom fra oss. Lettere irritert kledde jeg på meg og kikket ut. Det var ikke vanskelig å oppdage hvor røyken kom fra. Det hadde holdt på en stund, og det var ingen tegn til at noen holdt på å dra utpå. Litt røyk når man starter opp skal jeg godta; men i denne båten så jeg ingen ombord. Jeg gikk bort til båten og ropte etter om det var noen der (måtte rope, for motoren gikk på høyt turtall) Etter en liten stund kom eieren gående utover brygga. Han ladet batteriene før båten skulle opp, sa han. Du må gjerne låne en skjøteledning av meg, svarte jeg. Nei, motoren hans ladet så godt, så han ville ikke bruke strøm. Dessuten måtte jeg jo tåle litt eksos, hvis ikke var det noe galt med meg.

Er det noe galt med meg? Motoren hadde gått i ca en time, og røyskyen stod rundt båten, og siden det ikke var noe vind, blåste den ikke vekk. I mange av båtene rundt var det folk som prøvde å nyte en sen frokost i cockpitten, men jeg var den eneste som sa ifra.

Hvorfor kunne han ikke ventet en dag, og ladet batteriene på mandag. Han valgte den dagen i året hvor det er mange som sover over i båtene sine inne i havna. Atpåtil om morgenen. Han kunne også tatt båten på en tur. Det ville jo motoren hatt mye bedre av, uten at jeg gadd å argumentere med han om hva motoren hans tåler og ikke.

Er det MEG det er noe galt med :confused:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Morgen og morgen "fru Blom" midt i kirketiden....

Neida, det er nok ikke bare deg det er noe galt med her.... (bortsett fra at du deifinerer klokken 11 til å være morgen da) :wink:

Det er jo ikke noen hyggelig oppførsel å drive med slikt på en søndags formiddag..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nei det er det ikke. Jeg har selv sagt fra om lignende og opplevd den motsatte reaksjonen, nemlig at båteieren umiddelbart slår av motoren. Dessuten er det mildest talk idiotisk å lade batteriene med motoren på tomgang siden en dynamo aldri lader batteriene så godt opp som en batterilader. Årets dust. :headbang:

Jeg er helt enig med deg, slikt er helt unødvendig. Hva er egentlig vitsen med å lade opp batteriene før båten skal opp? Mye bedre å ta ut batteriene og lade dem hjemme i garasjen når båten er oppe!

Enkelte har tydeligvis bruk for mye strøm!

En helg vi var ute i sommer la det seg en ca 28 fots motorsak ved siden av oss ute i skjærgården. De var ute bare for helgen slik som oss. Det første de gjorde da de kom i land var å sette ut bensindrevet strømagregat med 100 m skjøteledning og startet opp. Hva skulle de med ekstra strøm for en helg? Det eneste de gjorde var å sitte på land og grille. Når de skulle vaske opp o.l. kjørte de motor for å varme vann.

Pappa, jeg vil sove i båten!

Det skal sies at eieren slo av motoren når jeg sa ifra, men altså med en kommentar om at det var meg det var noe galt med. Og etter at den hadde stått og gått en times tid.

Det var definitivt "morgen" selv om klokka var 11! Det var en bra fest må vite :smash:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Man ligger ikke i havn og kjører motor på høyt turtall for å lade batterie - punktum! :nono:

Hvis ettermiddag er etter 12 så må vel nesten 11 bli formiddag? :rolleyes:

At festen var hyggelig er veldig hyggelig, men det forandrer ikke på tidsbegrepene! :wink:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...