Gnomen Startet 12.September.2006 Link til dette innlegget Startet 12.September.2006 Hei! Jeg har ei sånn 6-liters vakuumpumpe til oljeskift som selges hos Maritim (art.nr. 5414-07), Biltema mfl.. Pumpa er helt utmerket, men jeg har dessverre greid å miste de tre plastslangene til sjøs... Kjøpte den hos Wærners Båtbu i Sandefjord, og der sier de at det ikke er mulig å få tak i nytt sett med slanger, da må jeg kjøpe ny pumpe. Noen som kan hjelpe? Ole Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Foreslår at du drar til et lastebilverksted og spør om de har trykkluftslanger til lastebiler som kan passe. Disse leveres i forskjellige dimensjoner. Det er mulig at disse ikke tåler det vakuum som pumpen gir, men det kan være verd forsøket. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 12.September.2006 Link til dette innlegget Svart 12.September.2006 Du nevner plastslange. Denne bør være armert med en nylon/stålspiral når det er snakk om vacuum.Finn ut dimensjonen på slangene og kontakt en Tess avdeling (DYR),som finnes omtrent på hvert eneste postnummer i Norge. P.S. Mål innvendig diameter på slange(e) før du forespør.Det må være unødvendig å kjøpe ny pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Gnomen Svart 13.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Takk for tips, Kurt og Chagall. Har noen peiling på hvor jeg eventuelt kan få tak i nye originalslanger? Det er tre slanger av ulik diameter som kan kobles sammen. Synes det er merkelig at de skal være umulige å skaffe. Har forespurt hos Maritim, men foreløpig ikke fått svar. Sitér dette innlegget Link to post
Gnomen Svart 13.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Fikk følgende svar fra Maritim: "Ja disse har art.nr. 5414-06-01 og koster Kr. 225,-. Jeg har noen få sett av disse på lager." Så da, så. Artikkelen er verken oppført i katalogen eller på nettsidene til Maritim, men likevel. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 eller kjøpe pnaumatikk slanger dette er mye billigre og passer i hverandre for å suge olje funker dette greit...fåes hos tess eller andre som driver m industri salg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.