Jump to content

12V kontakt/støpsel

Tommy007

Recommended Posts

Jeg holder på å rydde opp i det elektriske i båten, å tenkte å sette på nytt støpsel på bl.a. kaffetrakter, denne krever 4mm kabel. Har prøvd noe som jeg kaller "hella" kontakt som i utgangspunktet ser solid ut, men 4mm kabel er det bare å glemme. Kanskje det er noen som har et annet forslag?

Hei tola,

Jeg har kikket på web siden til Elfa, dette ser ut til å være det jeg ser etter, takk for tipset :flag:

Hei Javi,

Vel rask er den ikke, det er en trakter som jeg kjøpte hos Seatronic, den bruker 200W og da sier det seg selv at det ikke er noen Moccamaster, jeg setter den igang det første jeg gjør når jeg kommer i båten, så er kaffen ferdig da jeg er på tur ut. Det er dette med effekt, kabeltverrsnitt, det er vel ikke noe problem å sette inn en Moccamaster og en omformer, men det tar MYE strøm fra batteriet

Hei Larspo

Det er ikke plass til kablene, de er for tykke, lodding i båt er vel en fy ting?

Men man må vel fremdeles ha varmt vann?

Du er inne på noe der, selv om det faktisk er mulig å bruke kaldt vann om du har tid til å la det stå å trekke noen timer. :lol: Uansett, det er nok mer effektivt å bruke et sprit- eller gassbluss til å varme vannet i stedet for 12V.

Mitt eget behov for god kaffe fylles av det jeg kan brygge med en presskanne og en liten espressosak. Å produsere en thermos med god kaffe er en viktig del av jobben med å gjøre båten klar for tur. :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...