Tommy007 Startet 13.September.2006 Link til dette innlegget Startet 13.September.2006 Jeg holder på å rydde opp i det elektriske i båten, å tenkte å sette på nytt støpsel på bl.a. kaffetrakter, denne krever 4mm kabel. Har prøvd noe som jeg kaller "hella" kontakt som i utgangspunktet ser solid ut, men 4mm kabel er det bare å glemme. Kanskje det er noen som har et annet forslag? Sitér dette innlegget Link to post
tola Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Sjekk på www.elfa.se. Varenummer 42-100-43 Disse har jeg selv brukt og er godt fornøyd. tola Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Hei Tommy007! Kan jeg tolke av ditt innlegg at du faktisk har funnet en kaffetrakter som funker? Ikke en som bruker en halv time på å trakte to kopper kald kaffe? Fabrikat/type? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Omformer til 24V før kontakten og 24 til 12 etter igjen Er det kontakten som blir for liten, eller er det terminalene som ikke holder mål. Du kan i tilfelle prøve å lodde de på, jeg hat hatt hell med det. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 13.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Hei tola, Jeg har kikket på web siden til Elfa, dette ser ut til å være det jeg ser etter, takk for tipset Hei Javi, Vel rask er den ikke, det er en trakter som jeg kjøpte hos Seatronic, den bruker 200W og da sier det seg selv at det ikke er noen Moccamaster, jeg setter den igang det første jeg gjør når jeg kommer i båten, så er kaffen ferdig da jeg er på tur ut. Det er dette med effekt, kabeltverrsnitt, det er vel ikke noe problem å sette inn en Moccamaster og en omformer, men det tar MYE strøm fra batteriet Hei Larspo Det er ikke plass til kablene, de er for tykke, lodding i båt er vel en fy ting? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.September.2006 Link til dette innlegget Svart 13.September.2006 Gå over til "pressekaffe". Skaffet oss en slik billig greie som en heller vann i, for så å presse kaffen oppi. Smaker veldig bra. Er alltid en liten ekstra piff på båtturen for oss Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 14.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Men man må vel fremdeles ha varmt vann ........ ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.September.2006 Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Men man må vel fremdeles ha varmt vann? Du er inne på noe der, selv om det faktisk er mulig å bruke kaldt vann om du har tid til å la det stå å trekke noen timer. Uansett, det er nok mer effektivt å bruke et sprit- eller gassbluss til å varme vannet i stedet for 12V. Mitt eget behov for god kaffe fylles av det jeg kan brygge med en presskanne og en liten espressosak. Å produsere en thermos med god kaffe er en viktig del av jobben med å gjøre båten klar for tur. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 14.September.2006 Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Her er det helt sikkert at en generator er tingen. God kaffe er et "must" på båttur. Kan bruket til både vannkoker-Presskanne og eller en skikkelig Moccamaster... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.