Emmer Startet 14.September.2006 Link til dette innlegget Startet 14.September.2006 (redigert) Hallo! Står på tampen til mitt første båtkjøp, men det er heller tynt med kunnskap på området. Håper noen der ute kan hjelpe meg litt med noen tips.. Har funnet båten, en bowrider, type Yamarin 5220 med Yamaha 80Hk firetakt påhenger. Siden det er et privat kjøp, kan jeg ikke regne med garanti. Er det noen som har tips på hva jeg bør se etter på denne båten / motoren? Det er en 2002 modell, gangtid ca. 250 timer.. pris ca 170-180.000 Vil være takknemmelig for alle tips.. Redigert 14.September.2006 av Emmer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 14.September.2006 Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Hei Jeg har ikke mye greie på den type båter, men jeg vil si at førsteinntrykket du får av båten har mye å si. Utseendet forteller mye om hvordan båten har blitt brukt. Sørg også for å lage en skikkelig kontrakt. En slik finner du på nettet. Lykke til med båtkjøp. (det er sjelden lurt å kjøpe den første du finner) Sitér dette innlegget Link to post
Emmer Svart 14.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Takker for respons. Det er ikke flere som har noen gode råd om denne typen båt, eller generelle ting som bør sjekkes ? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 14.September.2006 Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Du vil ikke heller kjøpe denne da http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=4&tot=7 den du har sett på er jo nesten en skjergårdsjeep det også, denne vet jeg er kjempebra for jeg kjenner de som eier den den selges til en kjempebra høst pris nå pga overgang til snekke. Sitér dette innlegget Link to post
Emmer Svart 14.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2006 Fin båt, men nok ikke helt det jeg har tenkt. Synes bowrideren har et mere sportslig preg, samt mulighet for hel kalesje for fører og passasjerer. Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Har du en øvre prisgrense? Har en Flipper 630HT tilsalgs: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=8198034 Sitér dette innlegget Link to post
Emmer Svart 25.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Den blir nok litt for dyr, får se om jeg avventer til våren da det heller ikke ble Yamarin. Takk for tipset, flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 25.September.2006 Link til dette innlegget Svart 25.September.2006 Det lønner seg og handle båt nå på høsten vet du, gode høstpriser hos Forhandler og man kan prute mye vist man handler privat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.