Jump to content

Total svikt i skroggjennomføring

Anonym

Recommended Posts

Men skroggjennomføringene dine er av messing......! :nonod:

(unnskyld, kunne ikke la være)

Jepp.Og det kommer jeg til å fortsette med. Skremselpropaganda biter ikke på meg.

Det finnes INGEN tilgjengelig statistikk på at messinggjennomføringer fører til havari av noe som helst. Å hive meg på hysteriet om at messing er så dødelig-farlig-nå-synker-nok-båten-min, gidder jeg ikke; før det finnes dugandes dokumentert kvalitet til høvelige priser i vanlige båtsjapper.

Å betale tre til 5 dobbel pris for en fakesyrefast kobling,med messingkule og galvanisert svartsålhåndtak, gidder jeg ikke.

Mon om det finnes ventiler i Superduplex til vårt behov forresten ? Koster dog ganske sikkert mere enn båten..

Suzuki

No boat needed..

Jag stenger bare huvudströmbrytarna.............

men blir litt "konfunderad" över alla desse gjennomföringer som brister, tycker det blir fler o fler....

lurer på om dette har noe o göre med mer o mer landströmsanslutninger...

skall ivarjefall bli en ordentlig sjekk ner båten tas på land....

S/Y Gunga Din

Jag stenger bare huvudströmbrytarna.............

Jeg gjør ikke det, en gang ... annet enn å slå av startstrømbryterne, forbruksbryteren er alltid på. Det er for gale å komme om bord og lete frem bryteren i mørket ... bedre å slå på lyset med en gang... :rolleyes: For min del er alt dette greit; jeg har åtte minutters kjøretid til båten og tar turen både titt og ofte (på tross av bompengebod imellom :cryin: ) og bruker vel ethvert påskudd ... som kjent er en dårlig dag i båten alltid bedre enn en god dag på jobben.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Kobler ikke fra batteriet i bilen når den parkeres heller... :smiley:

hade det funnits en så hade jag slått av den ! :smiley:

varje gång jag kommer hem efter min 4 ukers ferie......då er bilen stendöd.....

tror det er larmet eller vad kan vare som drar ut allt ur batteriet.... :lol:

S/Y Gunga Din

Jo, eneste poeng jeg kan se ved å slå av hovedbryterne er å sikre at batteriene ikke tappes ned. (hvis man har glemt en lampe etc.) Men har man vedlikeholdslading går dette også bra.

Det er jeg naturligvis enig i. Men så korrosivt utdannet Hulda nå engang er. Hulda skal ikke ha noen minuser løpende rundt som jeg ikke til en hver tid vet hvor befinner seg. De skal holde seg i batteriene, med untak av at jeg inviterer dem ut. Når jeg forlater båten, er grinda stengt.

Kobler ikke fra batteriet i bilen når den parkeres heller... :smiley:

Såvist jeg husker drev Suzuki med frakobling av bilbatteriet også her en vinter. Hans kjære klaget når hun måtte opp med panseret og fram med verktøyet, hver gang hun skulle bruke bilen. :lol: Men man kan visst ikke være trygg nok...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

(på tross av bompengebod imellom :cryin: )

Om du tar den doningen med halvparten av hjulene og dobbelt så morro så slipper du vel billigere gjennom skulle en tro...

Jeg stenger ingen vanninntak hverken her eller der... jeg heller, har et par nøkler, et til stratstrøm og en til forbruk, de slår jeg av...og putter i lommen.. That's it.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Slik har jeg tenkt også, sydvesten. Fram til nå. Har jevnlig sjekket slanger som en del av programmet, og aldri kunnet spore noe tegn til morkenhet. Dette kom derfor svært overraskende på, og ja - slangene jeg har er av topp kvalitet og ikke noe "biltema" greier.

Slangen ble inngående studert etter at jeg tok den av, og det er ikke noe tegn til morkenhet. Slangen er bare 35 cm lang, og er ikke utsatt for noen form for belasting i form av bend etc.

Derfor synes jeg dette er både rart og skremmende.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...