Jump to content

Stålpropell på Hurricane 470 med 90hk Johnson?

mortenm82

Recommended Posts

Kommer litt ann på bruken du skal ha på båten, skal du ha den til å gå raskest så Vet en kompis av meg brukte en kleaver på samme båt som din men da må du senke vannintaket ditt, dvs en waterpickup på båten som kobles til motoren og heise motor slik at aksel kommer ca rett under kjøl på båten så du kjører helt overflate med motor.

Dette fungerte knallbra til fart men bruker lengere tid til å plane, på min båt kjørte jeg med 15"X32p mercury cleaver, brukte 100-200m på å plane(motoren spinner ut propellen på vei opp i plan) når den kom opp gikk den noe helt j....san\mtidig som du får et gromt utseende med en vannvittig søyle etter båten :wink: min var ca 50m lang og 10m høy

Med cleaver bruker du litt mere bensin da du er inneffiktiv opp i plan men får igjen på toppfart.

Du kan bruke chopper propell og som liker seg i overflaten men trenger ikke kjøre denne med propellaksel så høyt som cleaver, denne propellen gjør båten litt mere bruksnyttig i forhold til en cleaver men du spinner en del opp i plan her og.

Ballistic propeller funker og veldig bra, men da trenger du ikke heise motoren så høyt men trenger et realt løft for optimal funksjon (progress som selger Ballistic i norge anbefaler ikke propellen til ov kjøring da de ikke står ansvar ved evt skade på propell)

Jeg og flere kompiser har kjørt med denne propellen selv med både 3 og 4bladers XL propellen med strålende resultat.

Denne propellen er lettest og rimeligst for deg å få rett propell på båten din samtidig som den gir båten en mer allround funksjon, både akselerasjon, stødighet og fart.

Quicksilver og Solas propeller veldig fungerer bra og men kjenner ikke så godt til selger av de og kjøpsbetingelser evt test ol.

øyvind som digger fart

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...