Bitteliten Startet 15.September.2006 Link til dette innlegget Startet 15.September.2006 Bryterpanelet på dashbordet på Bitteliten IV består av 3 rader med 10 Carlingbrytere hver. Totalt sett en ganske interessant opplevelse på et matt svart dashbord med svarte brytere. Ikke det at øynene begynner å bli så veldig dårlige, men av og til finner jeg rett og slett ikke bryteren jeg trenger i en fart. Vel - det er bare en bryter som jeg trenger raskt, og det er hornet. Og det er ikke lett å huske alltid hvor det befinner seg når vi slalomiserer oss mellom drivved og annet smårusk i Mossesundet Nåvel - det er ikke det som er poeneget - poenget er sikkerheten ved raskt å finne hornet om man trenger det (feks når folk ikke overholder styrbordregelen fordi de ser på )) til dama på fordekket). Og jeg klarer ikke å få trykket inn i huet om det er fjerde bryter fra venstre i andre rad eller andre bryter fra høyre i tredje rad som er hornet. Så jeg vil rett og slett ha en annen farge på den bryteren. Jeg vet jo at det finnes røde og gule lokk til Carlingbrytere- men jeg er ikke kar om å finne et sted å kjøpe denne enkle plastdelen som vist på bildet under Noen som kan hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 inget ønske om å droppe dreggen mens du freser gjennom Mossesundet i 25KN ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 15.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 Nei. det ønsket har vi ikke selvom det av og til kan være fristende for å rydde litt vei i vellinga . Heldigvis er ankeret sikret med ekstra lenke - både foran og bak. Akter må vinsjen aktiveres separat. Men foran kan man faktisk slippe ut ankeret ved å trykke på feil bryter - om ikke ankeret er sikret. Nå kommer det ikke så langt da - for det er ikke frittfallvinsj. så normalt oppdager vi dette før ankeret kommer til propellene Helt konkret så er det bare lokket til bryteren jeg trenger Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 15.September.2006 Link til dette innlegget Svart 15.September.2006 (redigert) kan sjekke på lageret.har vinsj brytere av carlingswitch med lås på.beregnet til anker vinsjer.holst og fleischer a/s er leverandør i norge. Redigert 15.September.2006 av båtmekanikkeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Det ser ut som CUSTOM MARINE SERVICES kan hjelpe deg. Eller prøve Holst & Fleischer AS Holst & Fleischer AS Agent/Distributor Stanseveien 6 B N-0975 Oslo Norway Phone: Int.(47)2333 8500 Fax: Int.(47)2333 8501 Email: helge.kristiansen@osio.online.no Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 West system på bryn i oslo, har kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.