Jump to content

Anker og ankervinsj på Nidelv 24

Avmønstret2

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som har erfaring med montering av ankervinsj på Nidelv 24 (81 mod)? Er det plass til dette? Er det noen lure løsninger?

Hvilket merke er det billigste? Ser det ligger en Engbo 40 til salgs brukt på denne siden. 16 kg anker er kanskje litt i største laget?

Og en ting til...hvilke typer anker finnes det og hva er + og - med de forskjellige typene? Synet på dette er kanskje som baken...., delt, men fint med litt info om dette :smiley:

mvh Plenen, Asker

Redigert av Plenen (see edit history)

Har ingen erfaring med montering av ankervinsj på Nidelv 24, men hvis det er badeplattform på båten kan du jo montere utvendig kasse slik at det i alle fall er plass.

Hvilken vinsj som er best skal ikke jeg ta stilling til, det vil sikkert bli en lang diskusjon.

Har selv en Ilas 1000 watt, montert utvendig på kasse. Er fornøyd , og har ikke hatt noe kluss med denne.

Her er en link som viser litt forskjellige muligheter vedrørende montering.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Kjøp en quick flair 500w hos seatronic. den er billig (betalte 3950,-, men tror den koster 4500,- nå) og holder i bøtter&spann.

Jeg har en slik en med 10 kg engboanker og 6 mm kjetting, på min Tresfjord 28 (ca 3000 kg).

Har aldri hatt noe problem med at den ikke er kraftig nok. Sitter den hardt er det bare å hjelpe til med motor, men det har jeg ikke hatt behov for. :wink:

Redigert av Keiko ll (see edit history)

Pratet nylig med en nidelv 24 eier som skulle ha vinsj. Han valgte kasse for å ha bak på badeplattformen. Det var visst ikke mulig å montere på vinsjen innvendig. Jeg har ikke sjekket båten, men det var det jeg fikk oppgitt fra eieren. Han er i hvertfall fornøyd

Det er jo den "nye" typen med buesofa, så da er det ikke kanskje ikke så god plass innvendig til vinsj.... Grunnen til at jeg vil ha den montert innvendif er at barna bader mye fra plattformen og har ikke lyst til å gjøre den noe mindre. Dessuten er det mye penere med innvendig montering, synes jeg.

Takk for tilbakemeldinger :smiley:

Plenen

• 2 måneder senere...

Jeg hadde en Nidelv 24 81 mod i flere år. Hadde ikke ankervinsje på den, men er temmelig sikkert på et det var god plass til innvendig montering helt akter bak sofaen. Noen har fastmontert varmevifte der, dersom du har det er det nok ikke plass, men jeg har sett flere som har montert den innvendig. Tror du må demontere den bakerste platen for å komme til der, men jeg husker ikke helt :headbang:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Hei!

Faren til en veninne av meg, hadde nidelv 24, i mange år. tror det var en 86-modell.

Der monterte han en engbo winch, innvendig akter. Ikke mye problem det, skulle jeg tro.

Han er pinlig nøye, og dette ble meget pent og funksjonelt.

Fernanda :flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...