Jump to content

Båten er over sesong i år :-(

At-le

Recommended Posts

Hei.

Vår båten er i land en uke siden :cryin: , pleier båten er på land midt av okt. hver år. Pga vi begynner jobb ny skai og lim i forlugar nå. Håper det blir ferdig før vinter kommer, hvis ikke resten vår neste år.

Mange seiler og noen motorbåten er allerede i land der. Synes det er tidlig pga det er ikke så kald og fremdeles varm høstvær. :yesnod:

At-le :blush:

Har fremdeles pappmalene til taket At-le,si fra hvis du trenger dem. Fikk du forresten orden på auto piloten din ?

Hei Thor.

Har ferdig ut av autopilot og sendt til simrad(reparsjon eller bytter) :confused: pga funger ikke motor i autopilot :headbang:

Vet ikke om vi trenger pappmalene. får se.....Kanskje vi tror skai direkte lim i tak uten kryssfinertak?

At-le

Redigert av at-le (see edit history)

Synes nok at båten kunne ligget ute litt lengre, men når den ikke blir brukt i helger etc pga fotballcup`er, speiderarangement, dugnader på Strømsgodsets hjemmekamper er det bare å ta den opp.

Jeg har også stått å montert presseningstativ i snøvær i oktober, og det er ikke noe gøy.

Da er det mye greiere å ordne sånne ting mens det ennå er varmt i været og vannet ikke er stengt på båttomta.

Synes faktisk opplaget er litt ålreit og jeg, da det er 2 min. ned med bilen (30 til sommerplassen) og jeg er sosial med de vi ligger sammen med på sommerbrygga, og det samme med de som ligger rundt meg i opplag.

Opplag.JPG

Redigert av Keiko ll (see edit history)

Jeg synes det er altfor tidlig å ta opp båten nå. Vi skal seile til skagen neste helg, og har allerede planlagt en tur i midten av oktober. Båten skal ligge ute i vinter da jeg regner med at det blir mange fine turer igjen før vinteren. Er fint å være ute på senhøsten, da har man hele fjorden for seg selv, og enten blåser det noe helt vanvittig eller så er det blikk hav.

Selvsagt opp til alle hva man vil , men kan du ha båten på vannet å få brukt den så skjønner ikke jeg det med å ta båten på land . Kun for tykk is som stopper båtturer ;) Men kan jo være kjekt en gang innimellom å få båten på land så den tørker sier folk og vis større arbeid/prosjekter er på gang så må det være fint å ha den i haven , for dem som kan det. Prøver å selge båten min slik at drømmen om lukket avd kan bli en virklighet , ringte folk dagen etter at jeg hadde satt i anonnsen helt vill å skulle komme lørdag . Nu er det søndag kveld å ikke har jeg sett eller hørt noe fra han ,men men kansje en dag kommer det en kjøper til meg også ,gått ned på pris har jeg også :sad:

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...