Jump to content

Wallas 1300 - tenner ikke.

ivar

Recommended Posts

Har en 04mod Wallas 1300 i båten,

Monterte for 2 år siden, testet den såvidt før montering,alt ok, men etter montering så ville den ikke tenne. Trodde det var feilmontering/lav spenning/feil fall på slangene, men det viste seg å være glødetråden som hadde røket.

Brukte ikke varmeren i hele tatt i 05, men startet sesongen iår med ny glødetråd. Har vel brukt den etpar timer. Fikk for noen uker siden feil med den igjen :headbang: - men nå oppfører den seg annerledes..:

Normalt vil vifta gå videre i ca 5 minutter etter at den er slått av (uansett om den har tent eller ikke) , men nå stopper vifta med det samme jeg slår av bryteren. Hva betyr det?

(Har søkt/lest gjennom de utallige wallas-trådene uten å finne akkurat det beskrevet.)

Sendte også en forespørsel til Wallas Norge for vel en uke siden men ikke fått svar.

Hvor lang levetid kan man forresten forvente på en slik glødetråd? Dersom min har røket nå igjen, så vil det si at min 1300 bruker ca 1 glødetråd i timen i snitt....

Utrolig frustrerende å måtte bruke så mye tid på å dille med slikt :headbang: Blir neppe noen Wallas neste gang...!

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har du sjekket termo-sikringen på siden av varmeren?? Den tipper jeg har slått ut... Også merkelig at wallas norge ikke har svart på mail eller ringt deg, for det pleier de og gjøre innen max 2 dager etter sendt forespørsel..! Topp service derifra, etter min og en god del andre folk jeg kjenner. Jeg har brukt en Wallas 2400 varmer i 5 sesonger nå, uten tull!

Lykke til

Mvh

Henning.

Redigert av henboe (see edit history)

Enig med henboe.

Wallas Norge har skikkelig god service. (min erfaring) Ring i morgen og legg frem problemet ditt. Jeg kan også anbefale å sende den inn for en skikkelig service. Da justerer de den så den går perfekt og problemfritt i mange år. Koster ikke mye. Betalte ca 1500 for service med en del deler og justering på en 3200. Wallasen er trofast bare den får litt stell av og til.

Takker for svar,

Har sjekket termobryteren , såvidt jeg kan se så ser den ut til å være inne, har også prøvd å trykke den inn, uten at det skjedde stort. Noe spesielt å være obs på her?

Godt å høre at Wallas er flinke på service, men det burde da ikke være nødvendig å sende varmeren inn på overhaling etter mindre enn 10 timers driftstid.... Får kontakte de og høre hva de sier.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...